Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur hitta "Övrigt" i sin iPhone/iPad?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-08-21 14:06

Jag vet att det finns en massa trådar om detta, men de flesta träffar man får på google är döda länkar eller trådar utan svar som säger att man ska googla.
Finns det någon tråd som faktiskt beskriver problemet och hur man löser det:

Jag har ett par GB "Övrigt" i min telefon. Hur hittar jag de program som bär denna övriga data.
Jag har redan raderat Spotify som visst lär käka upp plats, liksom Dropbox.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-08-21 14:13

'Inställningar -> Allmänt -> Användning'
Där brukar man kunna få lite koll vad det är som tar upp plats på sin iOS-enhet.

  • Medlem
  • 2012-08-21 14:31

Jag har kollat där, men det stämmer inte alls. Där visas musik, film och program, dvs samma som jag ser i iTunes, men inte Övrigt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-08-21 14:35

Övrigt brukar kunna gömma sig bakom programen där. Det syns inte som övrigt i telefonen utan under respektive program. Till exempel har jag programmet 'Instacast' som tar upp 1,3GB under 'Användning'. Instacast i sig tar upp ca 5MB.

  • Medlem
  • 2012-08-21 14:55

Inget stämmer på min telefon. I telefonen står det att jag har 7 GB musik, men i iTunes står det 9,1 GB ljud. Sedan är mitt största program Angry Birds på 110 MB och resten är mindre program, inga mängder.
Dessa ska bli 1,06 GB enligt iTunes, och det borde det inte bli efter ett kort överslag. Det finns osynliga GB i min telefon.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-09-25 08:53

Jag verkar vara i samma läge som du, Baron. 3 GB övrigt på en iPad 3:a 16 GB.
Tror att de dök upp efter iOS-upgraderingen eller kanske efter att jag tog bort ett par filmer. Kan grejer ligga kvar och ta plats fast man tagit bort dem, och vad kan man i så fall göra åt det?
Paddan är inte jailbreakad eller liknande, BTW.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-09-27 09:38

Och nu verkar paddan ha rensat bort de där extra gigabyten alldeles på egen hand. Spännande det här...

  • Medlem
  • 2013-07-28 18:27

Jag tog hem iExplorer och hittade 4,3 Gb röstmemon som inte var annat är duplikat av de cirka 40 Mb jag verkligen har. De syntes inte någon stans i iOS eller i iTunes. De låg i en mapp kallad Recordings i telefonen.
Efter att ha raderat hela innehållet är problemet bara att få till baks dem indexerade i Röstmemon-appen. Tycks vara svårt.

Ursprungligen av Baron:

Jag tog hem iExplorer...

Sitter i samma sits som Baron beskriver i första inlägget. Har 2.5GB "övrigt", som inte går att hitta eller relatera till någon installerad app. Hittar ingen vettig lösning på nätet mer än att återställa, och det vill jag inte. Är det iExplorer som gäller, eller finns det andra tips? Frågar eftersom iExplorer inte är gratis, och jag vill inte betala för något i onödan.

Vet inte om det är relaterat till samma problem, men på sistone får jag ibland besked på platsbrist när jag ska ta ett foto, trots att iTunes visar X MB ledigt efter synkronisering. Använder inte iTunes Match, Spotify eller annan app som skulle kunna cacha stora mängder data.

iPhone 5, iOS 7.0.4.

  • Medlem
  • 2014-02-14 14:11

@Striberger, iExplorers demoläge är gratis och räcker för det jag gjorde.

@Baron, tack för tipset. Hittade inget uppenbart såsom en mängd röstmeddelande, men "övrigt" är nu nere på 1.5GB utan att jag gjort något. Känns svajigt, ungefär som WiFi-syncen som fungerar ibland men oftast inte.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-02-14 22:38
Ursprungligen av Striberger:

…iTunes visar X MB ledigt…

Bör nog ha lite mer ledigt än så, systemet vill ha lite svängrum att jobba på.

Ursprungligen av reboot81:

Bör nog ha lite mer ledigt än så, systemet vill ha lite svängrum att jobba på.

Därav min fråga. Brukar hålla mig på runt 3GB ledigt, men de har tuggats upp av "övrigt" som jag inte kan påverka (by default i iTunes utan att återställa).

hade jag inte redan varit flintis hade jag slitit mitt hår över just "övrigt" på en 16 gigs iPhone 6plus så ha rjag i skrivande stund 7,15gig "övrigt" ominstallerade med fabriksinställningar bara för ett par veckor sedan och nu har "övrigt" rasat iväg igen och tar upp allt utrymme för mig... vill inte ominstallera igen... ingen som hittat någon annan lösning?

  • Medlem
  • 2015-01-06 00:10

Jag fick nyss ta bort några GB musik som inte syntes i iTunes eller i Musik-appen. Har fortfarande en massa övrigt jag inte hittar.
Du har inte nån app som laddar hem tidningar, som DN eller Sydsvenskan eller liknande? Då fylls telefonen snabbt.

varje gång jag synkar med itunes ökar övrigt!! nu är jag uppe i 8,67gig!!
det här är ju larvigt!! hur hittade du musiken?

  • Medlem
  • 2015-01-06 10:02

Jag använde iExplorer igen och klickade runt i "filsystemet" tills jag hittade något som såg ut att ta omotiverat stor plats. Jag hade tex raderat all musik i telefonen via iTunes och hade ändå flera GB musik i mappen för musik i telefonens filsystem.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-01-17 03:23

Just nu är iMazing gratis på https://www.macheist.com. Browser för iPhone som i vanliga fall kostar $30.

  • Medlem
  • 2015-01-17 09:00
Ursprungligen av onnyt:

Just nu är iMazing gratis på https://www.macheist.com. Browser för iPhone som i vanliga fall kostar $30.

Den är inte bättre än iexplorer just i det här fallet.

1
Bevaka tråden