Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka mail på 3 datorer.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

På jobbet har vi 3st mac med OS X Yosemite på. För närvarande när en kollega svarar på ett mail så syns det endast på hans dator att han svarat på det mailet, finns det nått sätt som gör att det synkas mellan alla datorer, så man ser vilka mail som är besvarade samt skickat mappen?

EDIT: Alla datorer är kopplade till samma apple id.
MVH // Markus

Använd IMAP, eller Exchange om ni kör det.

Ursprungligen av Wagadodo:

Hejsan,

På jobbet har vi 3st mac med OS X Yosemite på. För närvarande när en kollega svarar på ett mail så syns det endast på hans dator att han svarat på det mailet, finns det nått sätt som gör att det synkas mellan alla datorer, så man ser vilka mail som är besvarade samt skickat mappen?

MVH // Markus

Om mailkontot ställs in som IMAP-konto eller Exchange-konto (beroende på vilken mailserver man kör mot) på samtliga datorer så sker förändringarna på alla, oavsett vilken dator man hanterar mailen på. Antagligen är det inställt som POP-konton idag.

EDIT: Tvåa på pucken

Ursprungligen av keptang:

Använd IMAP, eller Exchange om ni kör det.

Ursprungligen av Mattias A:

Om mailkontot ställs in som IMAP-konto eller Exchange-konto (beroende på vilken mailserver man kör mot) på samtliga datorer så sker förändringarna på alla, oavsett vilken dator man hanterar mailen på. Antagligen är det inställt som POP-konton idag.

EDIT: Tvåa på pucken

Ah naturligtvis! hade helt å hållet glömt bort dom alternativen, är inställt som pop för tillfället.
Tusen tack för kvick hjälp

Jag har liknande problem men kör två exchange konton. Tittar ja på dem på iPhonen eller paddan så får jag dem inte till datorn.

jag kan hämta attachmentarna via webgärnssittet men mail.app laddar inte ner mailen. Det spelar ingen roll om jag läser mailen på iphonen eller paddan.
kör iOS senaste och 10.10.2

Ursprungligen av powerplant:

Jag har liknande problem men kör två exchange konton. Tittar ja på dem på iPhonen eller paddan så får jag dem inte till datorn.

jag kan hämta attachmentarna via webgärnssittet men mail.app laddar inte ner mailen. Det spelar ingen roll om jag läser mailen på iphonen eller paddan.
kör iOS senaste och 10.10.2

Så du får de mail till din mac om du inte läser dem på din iPhone eller iPad? Om jag vore du så skulle jag prata med IT-killen som hanterar exchange-servrarna.

OK skall kolla med it avdelningen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-19 14:10
Ursprungligen av barbapappa_86:

Så du får de mail till din mac om du inte läser dem på din iPhone eller iPad? Om jag vore du så skulle jag prata med IT-killen som hanterar exchange-servrarna.

Jag har samma typ av problem. Det största problemet är att exchange-killen sällan bryr sig om dem som inte sitter på windows och android

1
Bevaka tråden