Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro-ägare klagar på skärmar

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Flera Macbook Pro-ägare klagar via bland annat Apples supportsidor på att antireflexbehandlingen på deras skärmar lossnar.

Läs hela artikeln här

Dagen innan jag läste artikeln på macrumors hände detta min macbook pro retina när jag torkade av skärmen med lite vatten och en mikrofibertrasa (som jag gjort så månfa ggr tidigare). Helt sjukt och fruktansvärt dåligt!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-18 11:28

Känns ju jättebra... Kommer att få hem min 2014 MB Pro 15" Retina idag. Kan man "mota Olle i grind" och dra på något skydd typ iVisor pro?

http://www.staingate.org

Ursprungligen av Macusr:

Känns ju jättebra... Kommer att få hem min 2014 MB Pro 15" Retina idag. Kan man "mota Olle i grind" och dra på något skydd typ iVisor pro?

http://www.staingate.org

Det ska ju inte kunna hända, otroligt dåligt, kräv ny dator/snabbt utbyte av skärm om det händer.
Du ska inte behöva något skydd på skärmen.

Aldrig sett något liknande faktiskt.

  • Medlem
  • 2015-03-18 21:24

Detta började hända på min dator (Retina, sen 2013) för ett par veckor sedan i små mängder runt kanterna. När jag såg tråden tog jag den till Apple Store. Tur nog hade jag beställt min online på Apple hemsida så jag hade 3år reklamationsrätt enligt teknikern (^^).

Skärmen byttes ut och jag behövde inte betala en krona. Stå på er!

Ursprungligen av geoab:

Tur nog hade jag beställt min online på Apple hemsida så jag hade 3år reklamationsrätt enligt teknikern (^^).

Det har man alltid enligt svensk lag, konsumentköplagen.

Bra att det löste sig så smidigt för dig! Verkar som folk i USA har lite svårare att få igenom det.

Ursprungligen av the_karate_kid:

Dagen innan jag läste artikeln på macrumors hände detta min macbook pro retina när jag torkade av skärmen med lite vatten och en mikrofibertrasa (som jag gjort så månfa ggr tidigare). Helt sjukt och fruktansvärt dåligt!

Vatten på en skärm? Var står det att det ska gå bra?

Dåligt är det i vilket fall och det är bara att stå på sig och kräva att Apple fixar det utan kostnad. Tur att det inte hände 37:e månaden.

Synd att de slutat med möjligheten att specialkonfigurera utan glaset framför skärmen.

Det gör att jag bytte senast 2011 men är med viss uppgradering av komponenter fortfarande helnöjd med prestandan.

Ursprungligen av Micke Byström:

Vatten på en skärm? Var står det att det ska gå bra?

Dåligt är det i vilket fall och det är bara att stå på sig och kräva att Apple fixar det utan kostnad. Tur att det inte hände 37:e månaden.

Manualen. I kapitlet efter står det även att det går bra att använda fingrarna på tangentbordet.

Ursprungligen av the_karate_kid:

Manualen. I kapitlet efter står det även att det går bra att använda fingrarna på tangentbordet.

OK, hoppas du klagar som bara den. Det hade jag garanterat gjort. Personligen har jag aldrig haft några problem med att få rimliga beslut från Apple support.

  • Medlem
  • 2015-09-04 08:13

Vi har flera på jobbet, och nu är även jag drabbad. Registrera felet på http://staingate.org ni som drabbas.

Vet man om det är någon speciell "årgång" som det gäller?

Ursprungligen av MalcomX:

Vet man om det är någon speciell "årgång" som det gäller?

Macbook Pro från mitten av 2012 fram till mitten av 2014.

Ursprungligen av Macusr:

Känns ju jättebra... Kommer att få hem min 2014 MB Pro 15" Retina idag. Kan man "mota Olle i grind" och dra på något skydd typ iVisor pro?

http://www.staingate.org

Det är ju långt ifrån alla som drabbas. Min ser alldeles utmärkt ut, trots idogt putsande.

Jaha.. hos Apple store i Täby sa en av deras tekniker att mina "skador" på skärmen är för att limmet under glaset lossnat. Men när jag tittar på bilderna på detta fenomen så är ju skadorna exakt likadana i utseende. Alltså lär jag också ha drabbats av detta. Jag har haft detta i flera månader, men inte fått gehör vid påpekande. Jag ska ge mig på det igen. Får kontakta Media markt.

Ursprungligen av oldpeer:

Jaha.. hos Apple store i Täby sa en av deras tekniker att mina "skador" på skärmen är för att limmet under glaset lossnat. Men när jag tittar på bilderna på detta fenomen så är ju skadorna exakt likadana i utseende. Alltså lär jag också ha drabbats av detta. Jag har haft detta i flera månader, men inte fått gehör vid påpekande. Jag ska ge mig på det igen. Får kontakta Media markt.

Vad det än är så är det ett solklart fabrikationsfel, anser jag. Vem sandpapprar sin fina skärm sådär lite på kul? Mycket slarv har jag sett dock aldrig det.

1
Bevaka tråden