Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

innan jag slänger ut ski..en ( IPAD 4 )

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er hjälpsamma i forumet
har sedan några dagar fått problem med att varje gång jag skall använda paddan så kommer det upp en ruta med
" logga in på ICloud " ?!? ( även i flygläge ?? med WiFi frånkopplad ) fastän jag INTE har loggad ut !!
Vad kan har hänt?? den har INTE gjord så tidigare
Tacksam för tipps INNAN jag slänger ut den.

m.v.h. å en fin helg till alla

Birger

IOS 8.3 IPad 4 32/ 3G

Har du gjort de vanliga åtgärderna? Starta om med hem- & powerknapparna tills äpplet syns? Återställning med resp. utan backup? Först och främst kanske vara uppkopplad och logga ut och in på iCloud?

Ursprungligen av pmarriott:

Har du gjort de vanliga åtgärderna? Starta om med hem- & powerknapparna tills äpplet syns? Återställning med resp. utan backup? Först och främst kanske vara uppkopplad och logga ut och in på iCloud?

Hej å tack för tipset
Utan att vara otacksam för hjälpen, VARFÖR gör bara paddan så, inte datorn, å de två IPhones jag har ???

m.v.h. Birger

P.S. Paddan togs i drift( rensad å nyinstallerad IOS ) för ca en månad sedan å har funkat klanderfritt tills för några dagar sedan

Ursprungligen av hoffenbauer:

Hej på er hjälpsamma i forumet
har sedan några dagar fått problem med att varje gång jag skall använda paddan så kommer det upp en ruta med
" logga in på ICloud " ?!? ( även i flygläge ?? med WiFi frånkopplad ) fastän jag INTE har loggad ut !!
Vad kan har hänt?? den har INTE gjord så tidigare
Tacksam för tipps INNAN jag slänger ut den.

m.v.h. å en fin helg till alla

Birger

IOS 8.3 IPad 4 32/ 3G

Använder du någon app som ansluter till Icloud som inte är från Apple? Då kanske du behöver skapa ett särskilt lösenord för den appen.

Fast det gäller kanske bara om du aktiverat tvåstegsverifiering till ditt Apple-ID.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Använder du någon app som ansluter till Icloud som inte är från Apple? Då kanske du behöver skapa ett särskilt lösenord för den appen.

Fast det gäller kanske bara om du aktiverat tvåstegsverifiering till ditt Apple-ID.

Hej å tack igen
har en kalenderapp ( EJ Apples egen ) som syncar via ICloud, men frågan kvarstår eftersom detta fenomen uppkom för några dagar sedan å BARA i paddan ?!?
till saken hör att jag stänger av mina övriga enheter nattetid , och efter uppstart på morgonen behöver jag INTE logga in på ICloud på någon av dom ??

m.v.h. Birger

P.S. har även aktiverad tvåstegs
dessutom som jag skrev tidigare " logga in på ICloud" kommer ÄVEN när paddan ENDAST är i flygläge ??

Ursprungligen av hoffenbauer:

Hej å tack igen
har en kalenderapp ( EJ Apples egen ) som syncar via ICloud, men frågan kvarstår eftersom detta fenomen uppkom för några dagar sedan å BARA i paddan ?!?
till saken hör att jag stänger av mina övriga enheter nattetid , och efter uppstart på morgonen behöver jag INTE logga in på ICloud på någon av dom ??

m.v.h. Birger

P.S. har även aktiverad tvåstegs
dessutom som jag skrev tidigare " logga in på ICloud" kommer ÄVEN när paddan ENDAST är i flygläge ??

Har kalenderappen fått ett app-specifikt lösenord? Annars skulle jag prova med det och se om det löser bekymret för dig.

Står lite om hur du gör här:

http://www.99mac.se/artikel/5991-imorgon-andr...

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Har kalenderappen fått ett app-specifikt lösenord? Annars skulle jag prova med det och se om det löser bekymret för dig.

Står lite om hur du gör här:

http://www.99mac.se/artikel/5991-imorgon-andr...

Hej Ida å alla övriga hjälpredor
Inget speciellt lösenord har tilldelats appen. den synkade mellan de övriga tre ( IPhone 6 , IPhone 6+** samt IMac 27 ) enheter via ICloud UTAN problem. I IMaccen synkas den dessutom mot Apples egen kalender
** primär enhet för info noterade i appen
Ånyo tack för hjälpen

Case closed ( har nollat den , lagd i låda, kommer att avyttras )

Senast redigerat 2015-04-25 17:12
Ursprungligen av hoffenbauer:

Hej Ida å alla övriga hjälpredor
Inget speciellt lösenord har tilldelats appen. den synkade mellan de övriga tre ( IPhone 6 , IPhone 6S** samt IMac 27 ) enheter via ICloud UTAN problem. I IMaccen synkas den dessutom mot Apples egen kalender
** primär enhet för info noterade i appen
Ånyo tack för hjälpen

Case closed ( har nollat den , lagd i låda, kommer att avyttras )

Va tråkigt att det slutar så tycker jag. Det går ju att lösa.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Va tråkigt att det slutar så tycker jag. Det går ju att lösa.

Tack för medkänslan Ida
förra gången jag nollade å lade den i lådan , så var det tvärtom, övriga enheter synkade kalendern , men EJ paddan.
även där så funkade det i början , men helt plötsligt lade av .
Är väl bara att konstatera att elektroniken å vi INTE alltid är/blir överens ( är ju BARA paddan som strular?? )
m.v.h. å ha en fin kväll

Birger

P.S. i övrigt enbart goda erfarenheter av Apples prylar ( har endast bytt ut en IPhone5 där kameran EJ funkade i NY telefon)
Har kvar 2:an 3GS:n 4S:n samt fruns 4:a å alla funkar än idag ( samtliga laddas med jämna mellanrum)

1
Bevaka tråden