Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda google-kalender, flera stycken samtidigt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag har haft Android i massa år och aldrig ägt något Apple-aktigt alls.

Nu är jag trött på Android-lagget som kommer fort efter man köpt något nytt, och funderar på en iPhone.

Jag har 5 kalendrar som används samtidigt (googlekalendrar), men när min son tittar i sin iPhone, kan han bara se 2 av sina 3.

Nu undrar jag: kan man inte se fler än 2 googlekalendrar i iPhone?

Jag är inte ute efter någon lösning med en annan kalender, utan just att få mina 5 googlekalendrar in i en iPhone.

Jag har sex googlekalendrar (i samma konto), som alla syns i Iphonen. Har också testat att skapa ytterligare en i samma konto, och den dyker upp i telefonen efter kort sedvanlig väntan på "push".

Ok, vad bra. Vad kan då problemet vara att min son bara kan se två av tre? Mellan de båda iPhones han har haft, hade han en Nexus, och där syntes alla tre kalendrar. Sedan inte igen, när han skaffade iPhone igen då.

Jag kan tillägga att sådana där kalendrar som högtider, veckonummer eller månfaser, syns utan problem. Det är bara de tre vanliga personliga kalendrarna som man bara ser två av.

Och de syns inte i rutan där man bockar i vilka kalendrar man vill visa heller?

Ursprungligen av Nummerskivan:

Hej! Jag har haft Android i massa år och aldrig ägt något Apple-aktigt alls.

Nu är jag trött på Android-lagget som kommer fort efter man köpt något nytt, och funderar på en iPhone.

Jag har 5 kalendrar som används samtidigt (googlekalendrar), men när min son tittar i sin iPhone, kan han bara se 2 av sina 3.

Nu undrar jag: kan man inte se fler än 2 googlekalendrar i iPhone?

Jag är inte ute efter någon lösning med en annan kalender, utan just att få mina 5 googlekalendrar in i en iPhone.

Jag tror att den inte syns där, men jag måste dubbelkolla när han kommer hem om det verkligen var den vyn. På hans gamla iPhone 5 höll jag på ett tag och gav upp sedan, men det har jag inte gjort på hans 6:a, utan bara konstaterade att man inte kunde se alla. Han visade en lista med kalendrar men jag märkte inte om det var några bockar man kunde välja.

Hur fungerar det förresten med de nya widgets jag läste om? Jag har extremt mycket användning av en mycket liten widget (1*1 bara) som visar dagens uppgifter i agendaform (Jortes lilla widget, som ingen annan har) samt kalender i schemaliknande veckovy, som kan ta upp en hel sida. Går det att få något liknande på senaste iOS?

Jag var tvungen att ha två olika kalenderappar i min Android för att få både bästa veckokalenderwidgeten och den lilla som är så jättebra.

Haha, det är inte lätt att byta plattform så där bara när man vant sig alltså ^_^ Men jag är rejält trött på Samsung släpp av för många modeller så att mjukvaran inte alls hänger med utan batteritid och prestanda försämras redan efter 1-2 uppdateringar. Min telefon hade 2 dagars batteritid som ny, och efter mindre än ett år räckte den inte till kvällen (om man ville surfa och läsa lite någon timma). Nu är det en S3:a och jag har struntat i att uppdatera sedan länge just p.g.a. detta. Förutom att batteritiden är usel, så laggar den så att man blir knäpp.

Jag undrar liksom om jag ska köpa ännu ett Samsungsflaggskepp för samma pris som en iPhone, och få en telefon som känns gammal efter ett halvår. Verkar dumt. Dessutom är det inte längre lika nytt och spännande att hålla på att anpassa allting = vitsen med Android finns inte kvar för mig. Alla jag känner som har iPhone, har inte alls så extremt snabbåldrande telefoner som de Androider jag har haft (Samsungs flaggskeppsmodeller).

Hoppas nu inte iPhone hoppar på trenden med tretusen modeller och släpp av 6 nya modeller varje halvår, så att samma sak händer.

Eftersom iPhone saknar, eller har saknat några features som jag använder väldigt mycket och nästan är beroende av, så har jag tvekat och tänkte nu kolla upp det lite mer eftersom min nuvarande telefon är extremt jobbig.

1
Bevaka tråden