Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda MobileMe-adress (@me.com)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill gärna använda @me.com som domän. Hur länge kommer det fungera? Hittar ingen information för "bäst före datum". Nuvarande "@icloud.com" känns tråkigt.

Kommer nog inte försvinna än på länge, om alls. Den tidigare mac.com kan fortfarande användas också. Tror inte precis apple säljer de domänerna.

Ursprungligen av matteus82:

Jag vill gärna använda @me.com som domän. Hur länge kommer det fungera? Hittar ingen information för "bäst före datum". Nuvarande "@icloud.com" känns tråkigt.

Du kommer inte att hitta något bäst före datum innan Apple bestämmer sig för att lägga ner det. Det är ungefär som att fråga hur länge som "gmail.com" eller "hotmail.com" kommer att fungera. Vi vet inte.

Att ha maildomän från Apple - eller någon annan IT-jätte (Google, MS, Yahoo, etc) - är nog den bästa framtidssäkringen tillsammans med egen domän. man kan inte vara mera framtidssäker.

(nationers statliga myndighetsdomäner - som ju också är extremt framtidssäkert - räknar jag inte då dom bara gäller så länge man är anställd)

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-06-11 22:42
Ursprungligen av Demiurgen:

Att ha maildomän från Apple - eller någon annan IT-jätte (Google, MS, Yahoo, etc) - är nog den bästa framtidssäkringen tillsammans med egen domän. man kan inte vara mera framtidssäker.

(nationers statliga myndighetsdomäner - som ju också är extremt framtidssäkert - räknar jag inte då dom bara gäller så länge man är anställd)

Varken myndigheter eller företag har man själv kontroll över. Köp och äg en egen, den är lika framtidssäker som din betalningsförmåga för domänen.

1
Bevaka tråden