Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa Iphone blir tjockare och starkare

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-06-22 17:45
Ursprungligen av juanito:

Va, finns ingen antenn som är gjord i plast, alla antenner ska vara av ledande material som kan ta emot radio vågor, vilket är electromagnetisk strålning. Järn brukar antenner vara gjorda av, och så är det på iPhone 4 och 4S. Steinless steel som Jobs sa att det var.

Varför har vi då denna diskussion om den plastiga antennen på iPhone 6 ifall de inte finns? Klart det finns antenner med ett plasthölje, var har du varit?

  • Medlem
  • International user
  • 2015-06-22 18:45
Ursprungligen av Exteron:

Varför har vi då denna diskussion om den plastiga antennen på iPhone 6 ifall de inte finns? Klart det finns antenner med ett plasthölje, var har du varit?

Jag kan ha fel, men jag vet inte av någon plastig antenn på iphone 6. Kan du förtydliga vad du avser.

Ursprungligen av Exteron:

Jag har faktiskt inga jätte erfarenheter utav iPhone 6, jag byter mobil vartannat år när jag förlänger abonnemang, så jag har haft iPhone 3GS, 4S och nu 5S, så nästa kommer att bli 6S, men antennen har varit i plast på både 4S och 5S, så det verkar inte vara någon skillnad på det egentligen.

Antennen har aldrig varit i plast i varken iPhone 4S eller 5S utan den är i metall

Ursprungligen av Exteron:

Varför har vi då denna diskussion om den plastiga antennen på iPhone 6 ifall de inte finns? Klart det finns antenner med ett plasthölje, var har du varit?

Nu var det inte plasthölje du skrev utan ANTENN.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-06-22 20:41
Ursprungligen av Megolon:

Antennen har aldrig varit i plast i varken iPhone 4S eller 5S utan den är i metall

Nu var det inte plasthölje du skrev utan ANTENN.

Det verkar finnas en massa struntprat ute på nätet angående iPhone 6 antennen. Men jag sätter mina pengar på att det är metallbitarna emellan plast linjerna som utgör själva antennen. Sen finns det självklart elektronik inblandad. Men jag ser ingen större skillnad mellan iPhone 4 och 6 i detta.

Inte specifikt ett problem hos Apple men jag undrar när telefonerna blir aningen tjockare för att rymma ett aningen mer användbart batteri. Jag bryr mig faktiskt mindre om hur tunn och lätt de kan göra den om det som nu innebär att jag måste ladda i tid och otid. Jo jag vet att det finns extra kräm att hänga på men på tal om estetik vore det skönt att slippa.

Bevaka tråden