Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS9 och Ipad Mini 1:a generationen

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis uppdaterat till IOS9 och min Ipad Mini av 1:a generationen (64 GB, 3/4G) har blivit otroligt seg. Safari är långsamt och Puffin Web Browser som tidigare var ultrasnabb är nu så seg att den i princip är helt oanvändbar. De flesta rapporterar ju att IOS9 funkar utmärkt med äldre enheter. Vad kan ha hänt?

Behöver inte ha med själva iOS 9 att göra. Ibland blir det galet helt enkelt när stora mängder data ska skyfflas runt. Prova att göra en återställning och lägg in backup. Hjälper inte det så gör en ny återställning utan backup. Vår iPad Mini Gen. 1 är inte segare än med iOS 8, snarare tvärtom.

En hemsida

Ursprungligen av Manne23:

Jag har precis uppdaterat till IOS9 och min Ipad Mini av 1:a generationen (64 GB, 3/4G) har blivit otroligt seg. Safari är långsamt och Puffin Web Browser som tidigare var ultrasnabb är nu så seg att den i princip är helt oanvändbar. De flesta rapporterar ju att IOS9 funkar utmärkt med äldre enheter. Vad kan ha hänt?

Nu har jag testat lite. Den hemsida som inte funkar (allt blir supersegt) med Puffin är di.se. Den innehåller mycket bilder mm. Men det har funkat bra tidigare. Dn.se funkar däremot utmärkt. Mycket konstigt.

1
Bevaka tråden