Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverk med 3 Airport Extreme

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, skall göra ett trådlöst roaming nätverk bestående av 3 st Airport Extreme.
Se bifogad skiss hur jag tänkt lägga upp det, är det bästa lösning / rätt lösning?
Tacksam för Feedback

Sätt den första AE efter "patch", samt brygga ditt modem från Telia.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Sätt den första AE efter "patch", samt brygga ditt modem från Telia.

Men klarar den första AE verkligen hamna bakom "patch" när den skall primära basstationen sköter DHCP-tjänsten?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2015-10-18 10:01
Ursprungligen av Martin Norrköping:

Men klarar den första AE verkligen hamna bakom "patch" när den skall primära basstationen sköter DHCP-tjänsten?

Nä. Jag tror det ska var kopplat som du har ritat, förutsatt att du vill att första AE ska sköta DHCP och NAT.

Jag har för mig att man ska döpa alla AE till samma namn med samma säkerhet och lösenord.

Det är förmodligen också viktigt att det är WAN porten på de inre AE som kopplas till den primära AE.

Tack "theN"

Ursprungligen av theN:

Nä. Jag tror det ska var kopplat som du har ritat, förutsatt att du vill att första AE ska sköta DHCP och NAT.

Jag har för mig att man ska döpa alla AE till samma namn med samma säkerhet och lösenord.

Det är förmodligen också viktigt att det är WAN porten på de inre AE som kopplas till den primära AE.

Nollställ alla 3 APE.

Konfigurera den första. När du sedan kopplar in de andra så kommer AirPort verktyget fråga om du vill utöka nätverket.

1
Bevaka tråden