Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"...app inte kompatibel med din enhet"

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iPad 2 Pro (tror jag den heter) och IOS 9.1

Försöker installera någon ad blocker från App Store, har försökt med
Crystal, Ad Blocker Pro m.fl. till Safari, men får hela tiden felmeddelandet:
"Denna app är inte kompatibel med din enhet".
(det här dök upp efter att jag uppdaterade iOS till 9.1, kanske inget samband med den uppdateringen iofs....?)

Vad är nu detta? Vad skall jag göra för att kunna installera och använda appen????

/Thomas

Det finns inget som heter iPad 2 Pro. Har du kanske en iPad Air 2? Eller en iPad Pro?

iPad Pro, sorry

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-12-04 12:47

Krävs en 64-bit cpu, så jag antar att det menas en ipad 2, och isåfall går det helt enkelt inte.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-12-04 12:49
Ursprungligen av kalkskalle:

iPad Pro, sorry

Ursprungligen av Json_81:

Krävs en 64-bit cpu, så jag antar att det menas en ipad 2, och isåfall går det helt enkelt inte.

Såg att du skrev pro precis efter jag svarat.
Gissar att appen isåfall inte uppdaterats för att stödja den än.

iPad modell...för att vara exakt:
MD369KS/A
(enl. "Om" i Inställningar-menyn..)

Ursprungligen av Json_81:

Såg att du skrev pro precis efter jag svarat.
Gissar att appen isåfall inte uppdaterats för att stödja den än.

Stod att appen krävde iOS 9.0 ellr högre...borde inte var det problemet?

Ursprungligen av kalkskalle:

iPad modell...för att vara exakt:
MD369KS/A
(enl. "Om" i Inställningar-menyn..)

Det är en iPad 3. Den har inte 64-bit processor, alltså går det inte.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-12-04 14:17

Står tydligt i App Store:

"Kompatibilitet: Kräver iOS 9.0 eller senare. Kompatibel med iPhone 5s, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus, iPad Air, iPad Air Wi-Fi + Cellular, iPad mini 2, iPad mini 2 Wi-Fi + Cellular, iPad Air 2, iPad Air 2 Wi-Fi + Cellular, iPad mini 3, iPad mini 3 Wi-Fi + Cellular, iPad mini 4, iPad mini 4 Wi-Fi + Cellular, iPad Pro, iPad Pro Wi-Fi + Cellular och iPod touch (6:e generationen)."

Edit: Sen kan jag hålla med om att Apple inte direkt är tydliga med vad deras enheter heter. När du och jag köpte dem så gick de under namnet "The new iPad" vilket inte säger så mycket. Tredje gen(erationen) är de mer kända som nu.

Senast redigerat 2015-12-04 19:54
Ursprungligen av reboot81:

Står tydligt i App Store:

"Kompatibilitet: Kräver iOS 9.0 eller senare. Kompatibel med iPhone 5s, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus, iPad Air, iPad Air Wi-Fi + Cellular, iPad mini 2, iPad mini 2 Wi-Fi + Cellular, iPad Air 2, iPad Air 2 Wi-Fi + Cellular, iPad mini 3, iPad mini 3 Wi-Fi + Cellular, iPad mini 4, iPad mini 4 Wi-Fi + Cellular, iPad Pro, iPad Pro Wi-Fi + Cellular och iPod touch (6:e generationen)."

Aj, aj...jag har inte varit uppmärksam på iPad-modell...att det krävdes 64-bitars os. Sorry.
Vågar man fråga om förslag på bra adblocker för iPad 3...????

Ursprungligen av kalkskalle:

Aj, aj...jag har inte varit uppmärksam på iPad-modell...att det krävdes 64-bitars os. Sorry.
Vågar man fråga om förslag på bra adblocker för iPad 3...????

Tror det ska finnas en tråd gällande adblockers, då det pratades flitigt om saken här på forumet när det kom (och att Crystal lade ner).

Jag kör adblock och är iaf nöjd.

Ursprungligen av kalkskalle:

Aj, aj...jag har inte varit uppmärksam på iPad-modell...att det krävdes 64-bitars os. Sorry.
Vågar man fråga om förslag på bra adblocker för iPad 3...????

Det finns inga.

"Note: Apps containing content blocking extensions for Safari on iOS are available only on 64-bit devices, due to performance limitations of 32-bit devices."

https://developer.apple.com/library/prereleas...

Oj, det var värre än jag kunde tro...
Men Stort Tack! för alla snabba svar här på forumet.

1
Bevaka tråden