Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Icloud Drive i senaste mappar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I begynnelsen, när iCloud Drive (ID) släpptes första gången, irriterade jag mig över att ID var den föreslagna platsen vare sig jag jobbade i Pages eller Indesign. Då hittade jag en "sudo" kommandot som fimpade det här inställningen.
Nu är det andra tider och jag vill använda iCloud Drive i alla program. Problemet är att nu syns inte tex senaste mapparna i öppna stäng dialogrutorna. Finns det någon vänlig själ som kan komma på hur ska jag återställa ID funktionerna till default igen? :-|

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-12-07 13:33
Ursprungligen av sandorolah:

I begynnelsen, när iCloud Drive (ID) släpptes första gången, irriterade jag mig över att ID var den föreslagna platsen vare sig jag jobbade i Pages eller Indesign. Då hittade jag en "sudo" kommandot som fimpade det här inställningen.
Nu är det andra tider och jag vill använda iCloud Drive i alla program. Problemet är att nu syns inte tex senaste mapparna i öppna stäng dialogrutorna. Finns det någon vänlig själ som kan komma på hur ska jag återställa ID funktionerna till default igen? :-|

Återställ med

defaults write NSGlobalDomain NSDocumentSaveNewDocumentsToCloud -bool true

om du t.ex läste instruktionen här i tidernas begynnelse

EXAKT vad jag letade efter. Du gjorde min dag, tack!

1
Bevaka tråden