Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Infuse pro ATV 4

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som använder det och kan förklara hur man får en delad film (cd1+cd2) att visas som en enda film (metadata)?

Av nån anledning fixade den game of thrones alla avsnitt i ett snygg upplägg men inte mina filmer som är uppdelade i två filer.

Ursprungligen av Mackan1984:

Någon som använder det och kan förklara hur man får en delad film (cd1+cd2) att visas som en enda film (metadata)?

Av nån anledning fixade den game of thrones alla avsnitt i ett snygg upplägg men inte mina filmer som är uppdelade i två filer.

Det är för att game of thrones är en serie och inte en film.

Hur ser filnamnet ut på en av filmerna?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Det är för att game of thrones är en serie och inte en film.

Hur ser filnamnet ut på en av filmerna?

Jag har testat att döpa om filnamnet till både filmtitel och cd1 och 2.

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2016-01-11 13:21
Ursprungligen av Mackan1984:

Någon som använder det och kan förklara hur man får en delad film (cd1+cd2) att visas som en enda film (metadata)?

Av nån anledning fixade den game of thrones alla avsnitt i ett snygg upplägg men inte mina filmer som är uppdelade i två filer.

Om jag minns rätt så fungerar det inte idag att slå samman en tvådelad (eller fler) film i Infuse, men att det finns på 'att göra listan' över förbättringar. Många av de funktioner som fanns i versionen som rullade på Apple TV2 måste skrivas om rejält för att fungera på den nya plattformen, så det finns en hel del på restlistan. Jag är betatestare åt FireCore, och får ungefär en version i veckan att testa av och översätta, jag skall hålla ett extra öga på om något gällande detta dyker upp i relesenoterna.

Edit: Kollade med James på FireCore, och jag mindes rätt, inget stöd för flerdelade filmer i Infuse i dagsläget. Finns på 'att göra listan'

Senast redigerat 2016-01-11 13:32
Ursprungligen av Gizzmo_SWE:

Om jag minns rätt så fungerar det inte idag att slå samman en tvådelad (eller fler) film i Infuse, men att det finns på 'att göra listan' över förbättringar. Många av de funktioner som fanns i versionen som rullade på Apple TV2 måste skrivas om rejält för att fungera på den nya plattformen, så det finns en hel del på restlistan. Jag är betatestare åt FireCore, och får ungefär en version i veckan att testa av och översätta, jag skall hålla ett extra öga på om något gällande detta dyker upp i relesenoterna.

Edit: Kollade med James på FireCore, och jag mindes rätt, inget stöd för flerdelade filmer i Infuse i dagsläget. Finns på 'att göra listan'

Finns det ingen app som kan slå ihop filmdelarana?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-01-11 14:51

PLEX... men den kräver ju en server också.

Ursprungligen av kenjon:

PLEX... men den kräver ju en server också.

Jag menade en app typ FCP men inte så dyr.

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2016-01-11 15:23
Ursprungligen av CekariYH:

Finns det ingen app som kan slå ihop filmdelarana?

Finns säkert någon, men tyvärr har jag bara testat en som jag med säkerhet vet kan det, och det är Plex (precis som @kenjon skrev ovan), som dock kräver en server (eller mjukvara på en NAS) för att fungera. Jag vet att det kommer en större uppdatering till Infuse i närtid, men om den funktionen är med där eller ej vet jag tyvärr inte än.

Plex och Infuse är multimedia appar, men jag menar en app som fysiskt kan slå ihop delarna, så slipper man ju problemet med att Infuse inte kan det.
Försöker hitta en annan väg att gå för TS. Själv har jag både server, Infuse, Plex, Final Cut Pro mfl, så för mig är det inga problem.

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2016-01-11 16:06
Ursprungligen av CekariYH:

Plex och Infuse är multimedia appar, men jag menar en app som fysiskt kan slå ihop delarna, så slipper man ju problemet med att Infuse inte kan det.
Försöker hitta en annan väg att gå för TS. Själv har jag både server, Infuse, Plex, Final Cut Pro mfl, så för mig är det inga problem.

Aha, men du menar så, sorry att jag inte förstod vad du menade.
Finns en del MAC appar som kan slå samman, tex Handbrake och en hel del andra.

Ursprungligen av Gizzmo_SWE:

Aha, men du menar så, sorry att jag inte förstod vad du menade.
Finns en del MAC appar som kan slå samman, tex Handbrake och en hel del andra.

Ah, visste inte att Handbreak kunde det, låter som en billig och bra lösning för TS då

Ursprungligen av CekariYH:

Plex och Infuse är multimedia appar, men jag menar en app som fysiskt kan slå ihop delarna, så slipper man ju problemet med att Infuse inte kan det.
Försöker hitta en annan väg att gå för TS. Själv har jag både server, Infuse, Plex, Final Cut Pro mfl, så för mig är det inga problem.

Är medveten om att det finns programvara för det men har för mig att plex visste om filmen var delad eller inte?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-01-11 17:43

QuickTime 7 klarar väl också har jag för mej.

Plex info:

Movies in Multiple Parts
Movies that are split into several parts (ie CD-1, CD-2), can be played back as a single file if named correctly. The split parts must be nested inside their own folder, named as usual for the movie. Name the files as follows:
/Movies/MovieName (release year)/MovieName (release year) - Split_Name.ext
Where Split_Name is:
cdX
discX
diskX
dvdX
partX
ptX
...and X is the part number (cd1, cd2, etc.).

Ex:
/Movies
/The Dark Knight (2008)
The Dark Knight (2008) - pt1.mp4
The Dark Knight (2008) - pt2.mp4

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-01-11 19:48
Ursprungligen av CekariYH:

Finns det ingen app som kan slå ihop filmdelarana?

Fungerar inte cat-kommandot i Yosemite?

http://www.mactricksandtips.com/2011/01/join-...

Ursprungligen av zinned:

Fungerar inte cat-kommandot i Yosemite?

http://www.mactricksandtips.com/2011/01/join-...

Det räcker inte med cat. Du måste fixa metadata i den nya filen också. Cat-kommandot är bara det första som måste göras, vilket också framgår i artikeln som du länkar till.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-01-12 07:32
Ursprungligen av BlackSmp:

Det räcker inte med cat. Du måste fixa metadata i den nya filen också. Cat-kommandot är bara det första som måste göras, vilket också framgår i artikeln som du länkar till.

Vill man ha metadatan så behövs mer, ja. Dock var det bara tänkt som svar på frågan om hur man sammanfogar två filer, om metadatan önskas av TS vet jag inte.

Ursprungligen av zinned:

Vill man ha metadatan så behövs mer, ja. Dock var det bara tänkt som svar på frågan om hur man sammanfogar två filer, om metadatan önskas av TS vet jag inte.

Jo, han lär vilja det och det framgår ganska tydligt av artikeln. Att bara köra cat räcker inte.

Citat:

When this has finished you will noticed to things. First the file size of output.avi is the same as the sum of video1 and video2. Second, when you play the avi file it will only play the length to the length of the first video. This is beacause the header section of the first avi only knows its original length.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-01-13 02:34

Eller så rippar man sina skivor på rätt sätt. Att köra cd1 och cd2 gjorde man runt förra sekelskiftet när man skulle lagra på filmer på runda plastbitar, s.k. CD-R.

Ursprungligen av reboot81:

Eller så rippar man sina skivor på rätt sätt. Att köra cd1 och cd2 gjorde man runt förra sekelskiftet när man skulle lagra på filmer på runda plastbitar, s.k. CD-R.

Med risk för att dra in ett sidoområde... Ungefär som varför vissa lägger ut torrentdelningar som består av RAR-arkiv?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-01-13 08:39
Ursprungligen av BlackSmp:

Med risk för att dra in ett sidoområde... Ungefär som varför vissa lägger ut torrentdelningar som består av RAR-arkiv?

Vad jag förstår är det inom scenen "god sed" att det sprids ut på det sättet, sedan sprider andra det vidare uppackat.

  • Medlem
  • 2016-04-13 19:52
Ursprungligen av Mackan1984:

Någon som använder det och kan förklara hur man får en delad film (cd1+cd2) att visas som en enda film (metadata)?

Av nån anledning fixade den game of thrones alla avsnitt i ett snygg upplägg men inte mina filmer som är uppdelade i två filer.

MKVToolNix kan göra detta på många typer av filer...dvs slå ihop två videofiler till en...

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2016-04-14 09:45
Ursprungligen av BlackSmp:

Med risk för att dra in ett sidoområde... Ungefär som varför vissa lägger ut torrentdelningar som består av RAR-arkiv?

Anledningen är att filer kan bli korrupta när man kopierar dem, det var ganska vanligt när folk körde DC. Då behövde man bara ersätta den korrupta rar-filen med en annan, istället för att behöva tanka ner hela filmen igen. Detta problem är dock minimalt när man använder torrent, men det kan ändå hända.

1
Bevaka tråden