Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Infuse + TC + ATV4 + iOS

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har försökt att få igång Infuse på min iPad till att börja med, men et som beskrivits vara så lätt verkar ju rätt knöligt eller så är det temporärt stillestånd under min svål.

Jag tänkte använda Infuse för det hette ju att den lätt hittar externa anslutna HDD som delas ut i nätverket, himla bra tyckte jag för jag har en Time Capsule ståendes och puttrar med en klase externa diskar anslutna till TC USB-port så jag kan hitta dem trådlöst i Finder på min MBP och se alla filer och spela upp filmer etc.

Planen är alltså att få Infuse på mina iOS-enheter plus två ATV4 att hitta diskarna som är anslutna till min TC via mitt WiFi, men jag får inte till det, så hur gör man? Har redan läst guiderna på Infuse på iPad, samt på deras hemsida men förstår ändå inte hur jag ska göra.

Så har någon annan erfarenhet av detta?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-02-01 20:17

Vart fastnar du?

Guide
OBS, på iOS har jag inget + utan tre ringar (rakt under batterisymbolen).

Ursprungligen av reboot81:

Vart fastnar du?

Guide
OBS, på iOS har jag inget + utan tre ringar (rakt under batterisymbolen).

Har redan läst den guiden men fick inte till det ändå.

Jag ser min TC i Infuse-appen på min iPad, men jag när jag klickar på TC-ikonen så söks det men sen kommer ett meddelande att inga filer hittas.

När jag först skulle ansluta min TC så var det nåt om användarnamn och lösenord, men vet inte om de menar att jag ska skapa det där eller om det är samma som min MBP ansluter till TC med, eller om det är för just TC-backuppen?

Jag hade ju hoppats att Infuse skulle se alla diskar anslutna till min TC-USB när jag klickar på TC-ikonen i Infuse, men den hittar min TC men inget i den. Jag har Infuse Pro

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2016-02-01 21:09

När det gäller TC eller utdelningar på Mac generellt, så måste man trixa lite, instruktioner finns här. http://firecore.com/comment/61484#comment-614...

Senast redigerat 2016-02-01 21:27
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-02-01 21:48

Infuse ser tillgängliga SMB-utdelningar, vilket inte är samma sak som TC-anslutna diskar.
->skapa utdelningar/shares på TC

Ursprungligen av ”Gizzmo_SWE":

När det gäller TC eller utdelningar på Mac generellt, så måste man trixa lite, instruktioner finns här. http://firecore.com/comment/61484#comment-614...

Tackar, det där hjälpte mig, nu funkar allt som det ska.

1
Bevaka tråden