Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV4 problem med Netflix & Hbo?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fungerar Netflix och Hbo på era apple tv 4? När jag väljer att titta på något i Netflix, hbo så får jag ingen bild (den laddar sen blir skärmen svart), bara subtitles och ljudet spelas upp. SVT play fungerar, plex, youtube.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-04 02:12

Netflix funkar för mej, HBO har jag inte.

Känns oroväckande att jag verkar vara ensam med detta problem. Ska ominstallera apparna och prova igen när jag kommer hem från jobbet.

  • Medlem
  • 2015-11-04 10:17
Ursprungligen av Stefan:

Känns oroväckande att jag verkar vara ensam med detta problem. Ska ominstallera apparna och prova igen när jag kommer hem från jobbet.

Det ser ut att Du har problem med HDCP (Digital Content Protection) om Du ansluter ATV till en skärm som kan inte hantera det då blir det ingen bild, bara ljud. Testa att koppla den till en annan utrustning eller byt HDMI kabel. Alla betald tjänster är krypterade och använder sig av HDCP (Netflix, HBO, filmer från iTunes osv) men tjänster som Youtube, SVT play, TV4 play, förhandsvisning av filmer i iTunes är inte krypterade och då kan Du se alltid bild och ljud.

Nu blev jag orolig. Min tv är en samsung d8000 från 2011. Verkar ju konstig att det inte skulle funka med en 4 år gammal tv. Jag har tyvärr ingen annan TV att prova på i hemmet.

Netflix appen i teven funkar. Netflix appen i ps4 funkar. Ska prova reseta, byta sladd ja allt när jag kommer hem från jobbet.

Annars får jag väl sälja den.

Kom hem från jobbet, bytte HDMI ingång, funka. Ärendet avslutat.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-04 16:56
Ursprungligen av Stefan:

Kom hem från jobbet, bytte HDMI ingång, funka. Ärendet avslutat.

Normalt sett har inte alla HDMI-portar stöd för HDCP utan det brukar bara vara en eller ett par-tre stycken.

Varken HBO el Netf

Ursprungligen av Stefan:

Fungerar Netflix och Hbo på era apple tv 4? När jag väljer att titta på något i Netflix, hbo så får jag ingen bild (den laddar sen blir skärmen svart), bara subtitles och ljudet spelas upp. SVT play fungerar, plex, youtube.

Citat:

Fungerar Netflix och Hbo på era apple tv 4? När jag väljer att titta på något i Netflix, hbo så får jag ingen bild (den laddar sen blir skärmen svart), bara subtitles och ljudet spelas upp. SVT play fungerar, plex, youtube.

Samma problem på min ATV 4
Med HBO och netf

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-07 09:21
Ursprungligen av JariErik:
Ursprungligen av JariErik:

Samma problem på min ATV 4
Med HBO och netf

Du måste köra anslutningen genom en HDCP-kompatibel HDMI-anslutning.

Ursprungligen av Stefan:

Fungerar Netflix och Hbo på era apple tv 4? När jag väljer att titta på något i Netflix, hbo så får jag ingen bild (den laddar sen blir skärmen svart), bara subtitles och ljudet spelas upp. SVT play fungerar, plex, youtube.

Tack för hjälpen, svaret!

Jag har också problem med svart skärm på Netflx och HBO med ATV4. Det är inte konstant, ofta funkar det men några gånger i veckan har jag bara ljud och ingen bild. Plötsligt efter nån timme släpper det och bilden är tillbaka. Har testat att byta HDMI-kabel, installerat om apparna, reset av system. Men inget verkar hjälpa. Funkar utmärkt att streama med samma kabel från min MacBook pro.

Exakt samma fel dök upp för mig i fredags - har fungerat sedan jag köpte AppleTVn på releasedagen. Netflix yrar också om HDCP.
Hur kan det börja krångla efter ett halvår?
Recovivern är ett år gammal, tvn äldre runt 5-6 år men den agerar bara dum skärm.
Inget har ändrats helt plötsligt uppstod detta och netflix har inget gjort säger dom. Bytt sladd ingång inget hjälper.

Tydligen kan enheterna tappa sync och då uppstår detta... självklart finns det produkter som kan styra detta, hittade en för $630.
Men om de nu kan tappa sync hur gör jag för att återställa den utan detta verktyg?

Senast redigerat 2016-03-06 20:59

Jag har nu löst problemet tack vare hjälp från HIFI-klubben i stan, tydligen är detta med osync med HDCP inget ovanligt så hans direkta råd var att kolla så alla delar i systemet var uppdaterade och sedan stänga av strömmen i minst 5 minuter för alla enheter.
Vad gjorde då jag?
- Ryckte ur alla sladdar som hade med bild och ljud att göra, fyra stycken HDMI sladdar.
- Uppdaterade recivern.
- Bytte ingång på TVn från HDMI1 till HDMI2.
- Höll strömmen avstängt i ca 30 minuter när jag
- Städade bakom där i ormboet...
- Kopplade i alla sladdar ordentligt.
Slog på strömmen och nu funkar allt som det ska igen.

1
Bevaka tråden