Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två bildfrågor

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2016-10-05 10:17

1. Finns det något sätt att förhindra att foton raderas från "Bildströmmen" när de tas bort från "Kamerarullen"?
2. Måste man utgå ifrån Bilder-appen för att kunna bifoga ett foto med e-post (hittar inget sätt att lägga till en bilaga inifrån Mail)?

Ursprungligen av lensv:

1. Finns det något sätt att förhindra att foton raderas från "Bildströmmen" när de tas bort från "Kamerarullen"?
2. Måste man utgå ifrån Bilder-appen för att kunna bifoga ett foto med e-post (hittar inget sätt att lägga till en bilaga inifrån Mail)?

Fråga 1 är jag osäker på men på fråga 2 så är det bara att hålla fingret i textfältet i mailappen och släppa så får du olika val. bla att infoga bild/video

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2016-10-05 14:29
Ursprungligen av mr_majzoo:

Fråga 1 är jag osäker på men på fråga 2 så är det bara att hålla fingret i textfältet i mailappen och släppa så får du olika val. bla att infoga bild/video

Ahh, det var ju en väl gömd funktion

Tack iaf. för svaret. Jag lägger upp fråga 1 i en egen tråd http://www.99mac.se/forum/t/319251-bildstrom-och-kamerarulle, så kan vi betrakta denna som löst.

1
Bevaka tråden