Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Kollade på Wikipedia, och du har rätt. Det verkar ligga i januari-februari?

Men dom kan väl kröka ändå

Ursprungligen av Stefan Willard:

Men dom kan väl kröka ändå

Nej de ska frakta iPhones ?

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Nej de ska frakta iPhones ?

Precis jag är inne på vecka 4 i väntan nu utan status uppdatering i form av datum ...

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-10-06 16:13
Ursprungligen av Kalasleo:

Finns ett par svarta och gagballsvarta att boka i butiken i helsingborg.

Okej, jag vill gärna ha den, men inte SÅ gärna. Tycker det är tillräckligt jobbigt att behöva åka ut till Täby (VARFÖR la de sin butik där, det tar ju skitlång tid att åka dit och inget annat vettigt ligger nära, jag åker enbart dit då jag "måste" besöka Apple Store). Plus att senast jag kollade fanns det bara vanliga sjuor och jag väntar på 7+.

Ursprungligen av jonasn:

Okej, jag vill gärna ha den, men inte SÅ gärna. Tycker det är tillräckligt jobbigt att behöva åka ut till Täby (VARFÖR la de sin butik där, det tar ju skitlång tid att åka dit och inget annat vettigt ligger nära, jag åker enbart dit då jag "måste" besöka Apple Store). Plus att senast jag kollade fanns det bara vanliga sjuor och jag väntar på 7+.

Håller med. ORKA åka ut dit

YES, uppdaterad status från Tele2!
I ett annat universum kanske..

Ursprungligen av chapterzwei:

YES, uppdaterad status från Tele2!
I ett annat universum kanske..

va?

Tog två bilder i all hast på väg till jobbet idag. 7+

Har någon fått leveranstid på 7 plus 256gb mattsvart från vilket ställe som helst? Eller rent av telefonen?

Ni som väntar på 7+ 128GB gagatsvart, vad har ni för leveransbesked?

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2016-10-06 19:44
Ursprungligen av jensklas:

Har någon fått leveranstid på 7 plus 256gb mattsvart från vilket ställe som helst? Eller rent av telefonen?

Fick idag min 7+ 128gb från Apple store. ❤️

Ursprungligen av jensklas:

Har någon fått leveranstid på 7 plus 256gb mattsvart från vilket ställe som helst? Eller rent av telefonen?

"Bara" 128GB, men fick min för en vecka sen. Telenor, beställd 09.03 den 9/9.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-10-06 19:49
Ursprungligen av zwizzen:

Ni som väntar på 7+ 128GB gagatsvart, vad har ni för leveransbesked?

Väntar på min 7+ 128GB jb från telenor. v41-42 enligt dem så tidigast nästa vecka. Tidigare sa de v.40-41, men nu 41-42 så håller tummarna.... 1 månad väntetid nu

Ursprungligen av Kamyjan:

Väntar på min 7+ 128GB jb från telenor. v41-42 enligt dem så tidigast nästa vecka. Tidigare sa de v.40-41, men nu 41-42 så håller tummarna.... 1 månad väntetid nu

Okej grymt min står på v44 atm hoppas det går fortare! den 31/10 för att vara exakt.

Någon som fått sin Iphone 7 plus från tele2/comviq än? Vad har ni för leveranstid?

Ursprungligen av Aliceblyn:

Någon som fått sin Iphone 7 plus från tele2/comviq än? Vad har ni för leveranstid?

Väntar på iPhone 7 plus 128 Gb guld Comviq beställde 12/9. 6-7 v har det ståt sedan dess,

Ursprungligen av jensklas:

Har någon fått leveranstid på 7 plus 256gb mattsvart från vilket ställe som helst? Eller rent av telefonen?

Jag reserverade en sådan i Apple-butiken i Täby för 2 veckor sedan och hämtade den samma dag. Plockade ut den på mitt Telia-abb som jag förlängde.

Hade beställt exakt samma modell från Telia till butik dagen då förbokningarna började, men tröttnade att vänta så gjorde som ovan.

Beställningen från Telia kom till butiken för en vecka sedan men jag struntade bara i att hämta ut den.

Ursprungligen av Pezzon:

Väntar på iPhone 7 plus 128 Gb guld Comviq beställde 12/9. 6-7 v har det ståt sedan dess,

Beställde samma fast i färgen silver den 15/9.

Jag beställde min telefon, 7+ svart 128 GB, hos Apple 23 september. Idag reserverades pengarna. Ska levereras någon gång mellan 24 och 31 oktober, 2-3 veckor kvar.
Längesedan jag handlade direkt av Apple, men känns som att pengarna reserverades tidigt. Är det alltid så, eller kan jag få telefonen tidigare än beräknat?

Jag har förresten följt tråden hela vägen från början. Intressant att leveranstid skiljer så rejält beroende på konfiguration och återförsäljare!

Ursprungligen av Aliceblyn:

Beställde samma fast i färgen silver den 15/9.

Kommer dom från Kina så kommer det nog inga den här veckan läste att det var nationaldag idag i Kina hoppas på nästa vecka?

Ursprungligen av Pezzon:

Kommer dom från Kina så kommer det nog inga den här veckan läste att det var nationaldag idag i Kina hoppas på nästa vecka?

Vafan, vi har väntat i evigheter känns det som!

Ursprungligen av Pezzon:

Kommer dom från Kina så kommer det nog inga den här veckan läste att det var nationaldag idag i Kina hoppas på nästa vecka?

Nix. 1a Oktober. Men ändå....:(

Tog en på vägen hem också, det är fortfarande rätt kornigt och inte speciellt skarpt men med lite efterredigeringar ser det ändå helt godkänt ut tycker jag för att vara mörkt och mobilkamera

Ursprungligen av AgentDiNozzo:

Bokade en 7 plus 128gb gagatsvart från tele2, beräknad leverans är 7-8 veckor

Avbokade den från Tele2 och beställde en silver från Apple Store istället. Beställde den 18/9 och fick den idag

En kompis fick nyligen sin ifrån comviq när han beställde för en ca vecka sedan. 7 guld 32gb. Sjukt konstigt känns det som, när vissa får vänta i månader.

Ursprungligen av Pezzon:

Kommer dom från Kina så kommer det nog inga den här veckan läste att det var nationaldag idag i Kina hoppas på nästa vecka?

Kinas nationaldag är 1 okt, men till skillnad från de flesta länder så firar de inte bara en dag utan deras nationaldagsfirande varar en hel vecka. Under denna period stängs väldigt mycket ner i Kina. Kina öppnar som vanligt igen på måndag. Så nästa vecka kan vi nog vänta oss att saker och ting händer...hoppas i alla fall

Beställde en iPhone 7 Plus 256gb Guld från Elgiganten i måndags, fick den igår - alltså på två dagar !!

Hoppas ni som väntar på era får mobilerna så snabbt som möjligt !!!! Håller tummarna.

Ursprungligen av Weedberg:

Jag beställde min telefon, 7+ svart 128 GB, hos Apple 23 september. Idag reserverades pengarna. Ska levereras någon gång mellan 24 och 31 oktober, 2-3 veckor kvar.
Längesedan jag handlade direkt av Apple, men känns som att pengarna reserverades tidigt. Är det alltid så, eller kan jag få telefonen tidigare än beräknat?

Svarar mig själv lite. Den skickades inatt. Leverans 19 oktober!

pratade nyss med Comviq och dem sa att de nyligen hade fått in leverans på plus modellen och ska börja skicka ut dem! Så nästa vecka borde några få sina.

Beställde en iphone 7 plus rosaguld 128gb den 19/9 12.40 från Telia och dom ändrar ju mitt lev.datum varje dag! Nu e de den 21/11

Bevaka tråden