Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Foton i iPhone överförs inte till Bilder i datorn

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fotografier som jag tar med iPhone ska överföras automatiskt till Bilder i datorn. Det överförs. Ibland. Det kan ibland ta en vecka innan de kommer över till datorn. Vad beror det på?

Testa logga ut och in från iCloud på dina enheter.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testa logga ut och in från iCloud på dina enheter.

Okej. Då gjorde jag det på mobilen, men när jag ska göra det på datorn så får jag meddelandet att alla mina bilder på iCloud raderas.. . ska jag göra det ändå?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-01-01 17:45

Ja. De raderas på din dator, när du slår på det igen laddas de ner från iCloud.

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2017-01-01 20:42

Det är möjligen inte så att du inte är uppkopplad till ett trådlöst nät speciellt ofta ?

Bilderna laddas normalt bara upp från telefonen när du är ansluten via WiFi.

Citat:

Din samling överförs till iCloud varje gång enheten ansluts till ett Wi-Fi-nätverk och batteriet laddas. Beroende på hastigheten på enhetens internetanslutning kan den tid det tar för att se bilderna och videorna på alla enheter och i iCloud.com variera.

Okej. Jag har provat att stänga av iCloud även i datorn. Det ser lika ut i Bilder.
Jag har wifi på hela tiden, eftersom jag arbetar hemma, och nu är det en vecka sen nya foton överfördes.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-01-02 14:40

Har du loggat ur från iCloud både på datorn och iPhone, och därefter loggat in på båda igen? Och slagit på Bilder under Äpplet - Systeminställningar - iCloud på datorn (och motsvarande på iPhone)?

1
Bevaka tråden