Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart ska man börja?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena.
Vill lära mig programmera, vet inte varför, men har fått ett intresse för det även fast jag pluggar ekonomi just nu.
Har en Mac, iPhone, xcode och swift playground. Vart och vad ska man börja med? Öppnade nytt xcode "dokument" som playground fil, kom upp detta:
//: Playground - noun: a place where people can play

import UIKit

var str = "Hello, playground"

Har ingen aning vad jag ska göra, så finns det någon som kunde förklara vart jag bäst kan börja? Ska jag bara läsa runt på forum & kolla youtube? Vet inte riktigt vart jag ska börja.
Tack !

Börja läs på om Swift https://developer.apple.com

Ursprungligen av barbapappa_86:

Börja läs på om Swift https://developer.apple.com

Har swift playground, är det de du menar?
Du har länkat developer sidan, ska man verkligen köpa apple developer när man inte kan alls något om swift/xcode/obj-c?

Ursprungligen av zmnako:

Har swift playground, är det de du menar?
Du har länkat developer sidan, ska man verkligen köpa apple developer när man inte kan alls något om swift/xcode/obj-c?

Swift är programmeringsspråket. Apples developersida är en bra början och naturligtvis så behöver du inte betala för att läsa på om Swift. Suddgummis länkar kanske är bättre.

Ursprungligen av suddgummi:
Ursprungligen av barbapappa_86:

Swift är programmeringsspråket. Apples developersida är en bra början och naturligtvis så behöver du inte betala för att läsa på om Swift. Suddgummis länkar kanske är bättre.

Tack så mycket båda två, ska läsa på för fullt. Ska master swift,hehe

Där kan man lära sig också men det är väl mer lämpligt för barn?
https://code.org/learn

Ursprungligen av calinou: