Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn hänger sig ofta med med ett felmeddelande. Vad händer? Åtgärd?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Macbook Air som jag köpte för cirka ett år sedan. Ofta fryser den med nedanstående felmeddelande och jag måste starta om datorn med en hård reboot. Vad är det som händer?

Bild till ett felmeddelande.
https://www.dropbox.com/s/18ouih4gdbplnej/Sk%...

När jag hade möjlighet att kunna kopiera felmeddelandet. Det är för långt att posta i tråden men ni kan se det här:
https://pastebin.com/8ifu558L

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-05-21 11:33

Din dator hänger sig inte. Du får en kernel panic och en tvingad omstart som följd. Det är drivern till AudioAUUC som är boven. Googla på det så hittar du ett antal trådar på olika forum. Jag har dock inte läst mig genom dessa - det är nog ett jobb för dig som äger prylen.

Lycka till!

Ursprungligen av frazze:

Din dator hänger sig inte. Du får en kernel panic och en tvingad omstart som följd. Det är drivern till AudioAUUC som är boven. Googla på det så hittar du ett antal trådar på olika forum. Jag har dock inte läst mig genom dessa - det är nog ett jobb för dig som äger prylen.

Lycka till!

Var kan du se att det är det som är felet. Jag er

loaded kexts:
com.apple.filesystems.smbfs 3.1.2
com.apple.driver.AudioAUUC 1.70
....
Som sen är följt av en hel drös andra saker. Hur/var hittar du att det är just AudioAUUC?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-05-21 19:05
Ursprungligen av xtreme79:

Var kan du se att det är det som är felet. Jag er

loaded kexts:
com.apple.filesystems.smbfs 3.1.2
com.apple.driver.AudioAUUC 1.70
....
Som sen är följt av en hel drös andra saker. Hur/var hittar du att det är just AudioAUUC?

Ok, jag kan nog inte ta gift på det, men som regel brukar inte Apples egna drivers sänka kärnan. Däremot har en hel del tredjepartstillverkare lyckats leverera drivers med buggar. Det i kombo med googling på just den drivern gör att jag skulle börja min felsökning där.

1
Bevaka tråden