Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker någon i Stockholm med iOS 11 installerat

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Som ni evt vet finns det i iOS 11 möjlighet att göra separata inställningar för vänster och höger Airpod. Grejen är att om man ändrar dessa inställningar följer de med när man sedan kopplar upp lurarna till en enhet med iOS 10 igen. Jag undrar om det finns någon vänlig utvecklare med en iOS 11 enhet som skulle kunna tänka sig att låta mig koppla upp mina lurar och ändra dessa inställningar? Det tar några sekunder bara. Jag skulle vara evigt tacksam!

Det var som attan... Jag trodde inte att inställningarna följde med men provade nyss på min jobbtelefon som fortfarande kör ios10 och banne mig. Vänster och höger lur uppför sig olika (i enlighet med inställningen som jag gjorde på min privata telefon)

Ursprungligen av BlackSmp:

Det var som attan... Jag trodde inte att inställningarna följde med men provade nyss på min jobbtelefon som fortfarande kör ios10 och banne mig. Vänster och höger lur uppför sig olika (i enlighet med inställningen som jag gjorde på min privata telefon)

Vad händer om du trycker in knappen och parar ihop lurarna på nytt, är inställningarna fortfarande kvar då också?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-06-08 22:46

Jag har inte de inställningarna i iOS11. Har fortfarande AirPods 3.7.2. Behöver den uppdateras?

Ursprungligen av kenjon:

Jag har inte de inställningarna i iOS11. Har fortfarande AirPods 3.7.2. Behöver den uppdateras?

Det har jag inte hört nånting om. Lurarna måste vara anslutna o sån går man in under bluetooth enheter o trycker på i bredvid lurarna.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-06-08 23:56

Precis, och där ser det ut som under iOS10

Ursprungligen av kenjon:

Precis, och där ser det ut som under iOS10

Jag har ingen möjlighet att testa själv men det låter ju inte orimligt att lurarna måste vara på senaste firmware. Du kan väl testa att uppdatera de?

Ursprungligen av someone_great:

Jag har ingen möjlighet att testa själv men det låter ju inte orimligt att lurarna måste vara på senaste firmware. Du kan väl testa att uppdatera de?

Ser nu att 3.7.2 är senaste. Märkligt att du inte ser de nya inställningarna. Det är flera sidor som skrivit om dessa.

Ursprungligen av someone_great:

Vad händer om du trycker in knappen och parar ihop lurarna på nytt, är inställningarna fortfarande kvar då också?

Ja, provade med min frus iPhone och de ligger kvar med sin nya inställning

Ursprungligen av kenjon:

Precis, och där ser det ut som under iOS10

Testa att unpaira och sen para ihop igen, då borde de nya inställningarna dyka upp

https://forums.macrumors.com/threads/airpods-...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-06-09 14:52

Det testade jag direkt när det inte funkade, och det hjälpte inte.
Jag har lite problem med att uppdatera från 3.5.x till 3.7.x oxå, fick hålla på 10 ggr innan det funkade. Det jag vill veta är egentligen om det räcker med 3.7.2, eller om det ska finnas en nyare.

Ursprungligen av kenjon:

Det testade jag direkt när det inte funkade, och det hjälpte inte.
Jag har lite problem med att uppdatera från 3.5.x till 3.7.x oxå, fick hålla på 10 ggr innan det funkade. Det jag vill veta är egentligen om det räcker med 3.7.2, eller om det ska finnas en nyare.

Tror inte att det finns någon nyare än 3.7.2. Det skulle nog framgå isf.

Jag lyckas själv inte uppdatera från 3.5.1. Har försökt många gånger.

1
Bevaka tråden