Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor om "minnen" i Appen "bilder"

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har försökt experimentera i "minnen" enl nedan instruktion från hjälpmenyn i appen-"bilder" men lyckas inte alls pga "lägg till i minen" hittar jag inte. Är det någon som har provat och kan tipsa på hur man gör?
här är instruktionerna.:
Skapa ett minne från ett ögonblick, en samling eller ett år
Klicka på Bilder i sidofältet.
Öppna ögonblicket eller samlingen genom att klicka på titeln.
Rulla ner till slutet av bilderna och klicka på Lägg till i minnen.

Skapa ett minne från bilder i ett album
Klicka på ett album under Album i sidofältet.
Klicka på Visa som minne.
Rulla ner och klicka på Lägg till i minnen.

Klicka på pilen som pekar till höger och scrolla sedan neråt så ska du hitta Lägg till i minnen.

Vore även bra om du förklarar vart du kör fast och vilken version av Bilder du har.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Klicka på pilen som pekar till höger och scrolla sedan neråt så ska du hitta Lägg till i minnen.

Vore även bra om du förklarar vart du kör fast och vilken version av Bilder du har.

Tack för att du försöker hjälpa mig! Har Sierra 10.12.5
Är faktiskt inte så bekant alls med bilder-appen så det är lite svårt att orientera sig bland alla saker i vänster spalten. Förstår t ex inte vad som är skillnaden (i vänstra spalten) mellan "bilder" och "alla bilder". Är "bilder" som ett album som man lägger själv bilder och d i?
Det är i alla fall nästan tomt i "bilder" på vänstra sida (bara 1 bild samt någon form av ett minnesalbum). . Har markerat den bilden som finns där och klickar på "lägg till i minnen". Bilden får status "tillagt i minnen" Sedan klickar jag i vänster fält på "minnen" och där finns inte bilden.

Ursprungligen av calinou:

Tack för att du försöker hjälpa mig! Har Sierra 10.12.5
Är faktiskt inte så bekant alls med bilder-appen så det är lite svårt att orientera sig bland alla saker i vänster spalten. Förstår t ex inte vad som är skillnaden (i vänstra spalten) mellan "bilder" och "alla bilder". Är "bilder" som ett album som man lägger själv bilder och d i?

Ungefär. Det är ett bildbibliotek.

Ursprungligen av calinou:

Det är i alla fall nästan tomt i "bilder" på vänstra sida (bara 1 bild samt någon form av ett minnesalbum). . Har markerat den bilden som finns där och klickar på "lägg till i minnen". Bilden får status "tillagt i minnen" Sedan klickar jag i vänster fält på "minnen" och där finns inte bilden.

Jag tror du skapade ett album istället för ett minne. Klicka enligt den bild jag bifogade i mitt tidigare inlägg.

1
Bevaka tråden