Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt iPhone 8/8 Plus

Tråden skapades och har fått 57 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-15 09:22

Sådärja. Comviqs sida var lite seg, men den fungerade. 8+ 64GB Guld beställd. Åt sambon…

Beställde precis en 8 64GB Guld direkt från Apple åt bättre hälften, beräknad leverans 25e september.

Ingen rusning i den här tråden precis... Väntar alla på iPhone X?

Jag beställde en iPhone 8, svart, 256 GB - direkt när de öppnade förbeställningarna kl 9:01. Leverans 22/9.

  • Medlem
  • 2017-09-15 13:31

Jag hade bestämt mig för att inte göra det. Men jag gjorde det ändå. Så klockan 09:02 var en rymdgrå 8 Plus 256 GB beställd med Change från Telenor. Den får ersätta min 7 Plus som fungerar fantastiskt bra och som hänger med i allt.

Valde inte bort X för prisets skull utan för att jag gärna överlåter betatestningen till andra. Nästa gång blir det säkert efterföljaren till X som då får ersätta min 8 Plus.

Då kommer modellerna att heta iPhone och iPhone Plus och inget mer, och den nuvarande 6/7/8-designen är skrotad. Kom ihåg var ni läste det först

Senast redigerat 2017-09-15 13:45
Ursprungligen av reboot81:

Sådärja. Comviqs sida var lite seg, men den fungerade. 8+ 64GB Guld beställd. Åt sambon…

Generöst av dig. Ska du ha en X till dig själv? ?

  • Medlem
  • Lund
  • 2017-09-15 14:46

Haha verkar inte som om så många nappar på 8an. Vanligtvis blir dom slutsålda för flera veckor direkt, men man kan fortfarande köpa valfri modell från senaste generationen och få den mellan 22-25 september. Själv väntar jag på X, som dom flesta andra verkar det som

  • Medlem
  • 2017-09-15 14:59
Ursprungligen av Heden:

Själv väntar jag på X, som dom flesta andra verkar det som

Kanonbra. Jag uppskattar verkligen er som vill vara först och som vill gå på alla minorna

Själv är jag som sagt tråkig och väljer det beprövade i år. Nästa år däremot, när Apple fått ordning på sin nya design, så hakar jag på och följer med in i framtiden.

Jag skulle vänta in X men tog en 8:a 64GB att leka med tills X:en kommer. För att gardera mig om X skulle bli försenad. Säljer min 7 Plus så länge och sen får frugan ta över 8:an när väl X kommer. Blev även en Apple Watch Series 3 rymdsvart. Synd bara att inte stålvarianten fanns (LTE är jag inte intresserad av ens när det kommer till Sverige).

Själv blev det en iPhone 8 Plus silver 64gb, att ersätta min nuvarande ip7. Tog Plus då jag inte alls är nöjd med batteritiden på min vanliga 7a (antar att det ej blir så stor skillnad på X), samt att man är lite nojjig för X då den är helt ny, så andra får testa den innan, som flera sagt . Blir säkert nöjd med mitt val nu, så kör vi X-designen nästa år

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-15 18:07
Ursprungligen av calinou:

Generöst av dig. Ska du ha en X till dig själv? ?

Jag hade gärna haft en X:a, men priset berättigar inte byte. Dessutom är min 7+ grymt bra på det mesta, bortsett från bruset på låga ISO, som man bl.a. får vid inomhusfotografering med Porträttläge.

Eller vänta nu, det tycks som att gyrot börjar ge sig…

Sambons 6:a "saknar" så många saker att det är dags för henne att byta: 3D Touch, lift-to-wake, bättre kamera, den längre batteritiden.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2017-09-15 19:36
Ursprungligen av Ljung:

Kanonbra. Jag uppskattar verkligen er som vill vara först och som vill gå på alla minorna

Själv är jag som sagt tråkig och väljer det beprövade i år. Nästa år däremot, när Apple fått ordning på sin nya design, så hakar jag på och följer med in i framtiden.

Det är märkligt hur mycket värderingar folk lägger i designen på chassit kontra innehållet innuti. Tycker designen är perfekt på 6-6s-7-8 serien. på många verkar de som att det inte är en ny apparat om inte designen är ny.

  • Medlem
  • Orust
  • 2017-09-15 20:56

Var väl sugen på en iPhone X, men är säker på att jag kommer bli nöjd med iPhone 8 Plus Guld 64 GB som inte är så galet dyr ändå. Har en iPhone 6s nu så det blir ju en viss skillnad.

Jag beställde en iPhone 8 guld 256 GB till min dotter (17 år) direkt på morgonen, med leverans den 22/9. Den ska ersätta hennes iPhone 6. För egen del blir det en iPhone X när den släpps.

Köpprocessen var mycket smidigare idag än för tre år sen när jag beställde en iPhone 6 till min dotter och en iPhone 6 Plus till mig själv. Då var släppet mitt i natten och det var väldigt trögt att komma fram i kön. Denna gång gick hela processen snabbt.

  • Medlem
  • Orust
  • 2017-09-15 22:09

Ja, det är så mycket smidigare nu när man kan ställa sej i kö på morgonen utan att behöva sitta uppe halva natten och försöka komma in på sidan. Fast det var ju en viss tjusning det med

  • Medlem
  • 2017-09-16 00:20
Ursprungligen av Ljung:

Kanonbra. Jag uppskattar verkligen er som vill vara först och som vill gå på alla minorna

Själv är jag som sagt tråkig och väljer det beprövade i år. Nästa år däremot, när Apple fått ordning på sin nya design, så hakar jag på och följer med in i framtiden.

Toppen, en till som inte beställer iPhone X, då får jag min nya telefon snabbare!

Jag skämtar bara, men jag hade inte varit alltför orolig. Är inte telefonen prima så blir den returnerad, jag förväntar mig kvalité rakt igenom för en sådan prislapp. Apple visar verkligen seriositet med sin generösa returpolicy.

Ursprungligen av WiFi:

Apple visar verkligen seriositet med sin generösa returpolicy.

14 dagar enligt lag precis som alla andra företag som säljer till konsumenter?

Jag har en iPhone 6 Plus som har ett enda stort minus, bara 16 GB minne. Denna gång skall jag inte snåla, det blir en åtta eller tio med 256 GB.

  • Medlem
  • Lund
  • 2017-09-16 09:12
Ursprungligen av Anderlind:

14 dagar enligt lag precis som alla andra företag som säljer till konsumenter?

Finns ingen lag som ger dig som konsument rätt till öppet köp vad jag vet, speciellt inte om varan är använd. Man har ångerrätt vid köp över internet däremot enligt lag, vid obruten förpackning.

http://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/dina-rattigheter-som-konsument/oppet-kop/

  • Medlem
  • 2017-09-16 09:18
Ursprungligen av Heden:

Finns ingen lag som ger dig som konsument rätt till öppet köp vad jag vet, speciellt inte om varan är använd.

Jag tror att Anderlind syftar på den lagstadgade ångerrätten vid distansköp. Det är något annat än öppet köp. Man har alltså rätt att undersöka och prova varan för att se om den motsvarar ens förväntningar, och om inte så har man möjlighet att returnera den. Vad som ingår i "undersöka och prova" råder det olika uppfattningar om.

Tanken är att man ska ha samma möjligheter som om man hade handlat över disk och då fått möjlighet att "känna och klämma" på varan. Inte att använda den fullt ut i 14 dagar för att sedan ångra köpet.

Vilken policy Apple har vet jag inte.

Ursprungligen av Heden:

Man har ångerrätt vid köp över internet däremot enligt lag, vid obruten förpackning.

http://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/dina-rattigheter-som-konsument/oppet-kop/

Vid köp över internet har man 14 dagars ångerrätt, man får testa varan, förpackningen behöver inte vara obruten (med undantag för vissa typer produkter).

Åter till ämnet nu.

För min del blev det faktiskt en iPhone 8 Space Grey 64GB, trött på min 6S nu. Hur ligger det till med skalen, läste någonstans att skalen till 7:an också passar till 8:an. Kan detta stämma? Är på jakt efter ett UAG Monarch.

  • Medlem
  • 2017-09-17 13:08
Ursprungligen av Andreas Hänninen:

För min del blev det faktiskt en iPhone 8 Space Grey 64GB, trött på min 6S nu. Hur ligger det till med skalen, läste någonstans att skalen till 7:an också passar till 8:an. Kan detta stämma? Är på jakt efter ett UAG Monarch.

Skalen på Apples hemsida gör det, så jag skulle tro det.

Ursprungligen av WiFi:

Skalen på Apples hemsida gör det, så jag skulle tro det.

Ok. När det gäller Monarch-skalet så finns det tydligen hörlursuttag eftersom det är anpassat till sexan. Någon som kan bekräfta detta?

Ursprungligen av Andreas Hänninen:

Ok. När det gäller Monarch-skalet så finns det tydligen hörlursuttag eftersom det är anpassat till sexan. Någon som kan bekräfta detta?

Skal för 6/6+ passar inte.

Ursprungligen av keptang:

Skal för 6/6+ passar inte.

Taget från UAG's officiella hemsida.

Ursprungligen av Andreas Hänninen:

Taget från UAG's officiella hemsida.

Missade Monarch i din text.
Spelar ingen roll att det finns uttag i skalet för hörlursutgång mer än att det finns ett onödigt hål där.

edit: Spola fram till 1:50.

Ursprungligen av keptang:

Missade Monarch i din text.
Spelar ingen roll att det finns uttag i skalet för hörlursutgång mer än att det finns ett onödigt hål där.

edit: Spola fram till 1:50.

Och det onödiga hålet stör mig något fruktansvärt ? Tragiskt om dom inte fixat ett uppdaterad version till telefonerna med enbart Lightning-uttaget.

Senast redigerat 2017-09-18 12:55

Tråd rensad, åter till ämnet om iPhone 8/8 Plus, tack.

Ute för leverans. ?

Är det 100hz som senaste paddorna? Tycker de borde ha en standard..

Bevaka tråden