Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tankar kring smarta hem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag snubbla in på Stoppa tjuven som i detta avsnitt handlare om smarta hem, och funderade på hur man löser vissa saker.

Säg att man har en dator med en Plex server som är kopplat till nätverk 1 och en TV till nätverk 2. hur gör jag då för att dessa enheter ska hitta varandra då de nu ligger på olika nätverk.
Samma gäller om jag har en NAS kommer den hittas av alla enheter om det ligger på olika nätverk?

På ett sätt är det bra men det stänger också ut varandra likt en kedjereaktion eller vad är det jag missar?

Vet inte om Plex bara var ett dåligt exempel, men en Plex-klient kan ansluta till valfri delad Plex-server. Så att de sitter på olika nätverk är ett ickeproblem.

Gällande NAS:en beror det på om du har delat ut den fritt i nätverket, endast till vissa klienter, eller inte alls.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vet inte om Plex bara var ett dåligt exempel, men en Plex-klient kan ansluta till valfri delad Plex-server. Så att de sitter på olika nätverk är ett ickeproblem.

Gällande NAS:en beror det på om du har delat ut den fritt i nätverket, endast till vissa klienter, eller inte alls.

Jaha vart ställer man in de, för TVn hittar serven och har skrivet in den 4-siffriga access koden och servern finns där men ger ändå inte access...ska man in serven också och skriva in nåt IP nummer?

Ursprungligen av Laserturken:

Jaha vart ställer man in de, för TVn hittar serven och har skrivet in den 4-siffriga access koden och servern finns där men ger ändå inte access...ska man in serven också och skriva in nåt IP nummer?

Om det inte är din server så måste den delas ut till din användare. Finns mycket info på deras site, eller Google.

1
Bevaka tråden