Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt Apple Watch 3

Tråden skapades och har fått 204 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-01-09 21:32
Ursprungligen av BlackSmp:

Tack för tipset, ska testa.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-01-11 12:32
Ursprungligen av BlackSmp:

Testade en promenad idag, men den registrerade ingen sträcka och inga kalorier.
Däremot finns rutten på karta och pulsmätning osv finns med.

Jag tycker man får olika kaloribruk på alla appar. Strava, Runkeeper, NRC, Apples egna etc uppger olika förbrukning. Minst sagt irriterande. Ofta känns det som att de uppger mindre förbrukning också.

Ursprungligen av WiFi:

Ja, förlåt, så var det säkert! Sorry!

Nu har jag kört en timme på rullbandet med min Apple Watch, det blev 10 km men i aktivitetsappen på telefonen så står det "rörelse, 112/320 kalorier". Detta kan ju knappast stämma, Runkeeper-appen räknade till 634 kalorier. Någon som förstår detta? Blir ärligt talat helt förvirrad när det gäller den här aktivitetsappen och hur den trackar. Sen så står det "stå 8/12 timmar" men jag har rört mig varje timme. Förvirrande!

Ursprungligen av Json_81:

Testade en promenad idag, men den registrerade ingen sträcka och inga kalorier.
Däremot finns rutten på karta och pulsmätning osv finns med.

Konstigt. Jag har provat den två gånger nu utan problem

Ursprungligen av el gringo:

Jag tycker man får olika kaloribruk på alla appar. Strava, Runkeeper, NRC, Apples egna etc uppger olika förbrukning. Minst sagt irriterande. Ofta känns det som att de uppger mindre förbrukning också.

Olika algoritmer. Det finns inget rätt värde som man helt enkelt får ut via puls. Bäst är nog att välja en och hålla sig till den

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-01-12 19:26
Ursprungligen av BlackSmp:

Konstigt. Jag har provat den två gånger nu utan problem

Funkade andra gången jag provade så hoppas det bara var någon tillfällighet.

  • Medlem
  • 2018-01-12 20:45
Ursprungligen av el gringo:

Jag tycker man får olika kaloribruk på alla appar. Strava, Runkeeper, NRC, Apples egna etc uppger olika förbrukning. Minst sagt irriterande. Ofta känns det som att de uppger mindre förbrukning också.

Jag har inte sett en jättestor skillnad men jag hoppas förstås på bättre och säkrare mätningar i framtiden!

Fel länder

Fler länder = större sannolikhet för snart även Sverige tänker jag

Ursprungligen av BlackSmp:

Fel länder

Ursprungligen av el gringo:

Fler länder = större sannolikhet för snart även Sverige tänker jag

Förr eller senare så

Inte hängt med i disskutioner om detta men kunde man köpa en GPS version från UK eller Tyskland och använda som vanligt i Sverige ? Jag menar allt annat är ju likadant och när e-sim om de nu kommer lanseras borde väl dessa fungera ?

Ursprungligen av @ndreas:

Inte hängt med i disskutioner om detta men kunde man köpa en GPS version från UK eller Tyskland och använda som vanligt i Sverige ? Jag menar allt annat är ju likadant och när e-sim om de nu kommer lanseras borde väl dessa fungera ?

Borde är nyckelordet... Jag har inte sett något som talar emot det antagandet och jag tror själv det men det är ett antagande.

Synd bara att det är i princip är garanterat att en klocka från USA kommer att ge någon form av problem eftersom jag ska till Florida i april...

Ursprungligen av BlackSmp:

Borde är nyckelordet... Jag har inte sett något som talar emot det antagandet och jag tror själv det men det är ett antagande.

Synd bara att det är i princip är garanterat att en klocka från USA kommer att ge någon form av problem eftersom jag ska till Florida i april...

Gillar den röda markeringen samt ett Nike band som inte går köpa löst så får nog bli en sådan, funkar det så funkar det

Ursprungligen av @ndreas:

Gillar den röda markeringen samt ett Nike band som inte går köpa löst så får nog bli en sådan, funkar det så funkar det

Jag vet vilket du menar

Kolla in på amazon.co.uk. Finns som tredjepartsband där

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag vet vilket du menar

Kolla in på amazon.co.uk. Finns som tredjepartsband där

Nästan är ute efter det svarta med vitt, har redan original svart loop.

Ursprungligen av @ndreas:

Nästan är ute efter det svarta med vitt, har redan original svart loop.

Då trodde jag fel

Fast det där inte är inte svart loop, det är "crimson black loop" som också bara kommer med Nike+ LTE

Ursprungligen av BlackSmp:

Då trodde jag fel

Fast det där inte är inte svart loop, det är "crimson black loop" som också bara kommer med Nike+ LTE

Det är snarlikt det svarta sport loop förutom att det går vita sömmar eller vad man kan säga i Nike+ modellens sportloop! Vilket gör den lite snyggare

Då vart den beställd 42mm Nike+ S3 med 4G
Som hittat ju knappt 1000 kr dyrare 5088 kr med frakt

"Black/Pure Platinum Nike Sport Loop"
Det var inget fel på namnet...

Från Tyskland eller UK?

Ursprungligen av BlackSmp:

"Black/Pure Platinum Nike Sport Loop"
Det var inget fel på namnet...

Från Tyskland eller UK?

Computersalg står att de köper från Tyskland, så de bör ju va samma som UK! Är nog US som man skall passa sig för om de nu finns en chans att de fungerar sedan

Hej, ny här på forumet. Måste bara säga fyfan vad dåligt glas applewatch 3 har. Har fått 2 repor från ingenstans!!!! Tråkigt att dom bara valt safirglas på Cellular versionen....

Ville bara skriva av mig lite, tack.

Ytterligare en Anledning med skynda på E-Sim

Ursprungligen av samwest:

Hej, ny här på forumet. Måste bara säga fyfan vad dåligt glas applewatch 3 har. Har fått 2 repor från ingenstans!!!! Tråkigt att dom bara valt safirglas på Cellular versionen....

Ville bara skriva av mig lite, tack.

Tack för info. Har väntat och kommer vänta på Lte/Cell versionen och du gav mig ytterligare en anledning. Jag hoppas den kommer till Sverige i sommar!!

  • Medlem
  • 2018-03-24 20:36

Har läst en del inlägg om att Apple Watch Series 3 repar sig lätt, men jag har själv, trots intensiv användning, inte fått en enda repa eller kosmetisk skada. Antingen är jag väldigt försiktig eller så har jag bara tur, men jag tror att man inte behöver vara alltför orolig när det gäller Series 3 och repor.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-03-24 21:26

Jag hade en original Sport som inte fick en repa på ett år, min AWS3 har fått någon mycket liten repa sedan i höstas, detta trots att jag normalt är försiktig med grejer. :/

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-03-24 22:15

Vad spelar det för roll med någon liten repa på en sånhär klocka. Den ska ändå ska bytas ut när AW s4 kommer, då är era gamla s3 i det närmsta osäljbara för annat än kaffepengar (redan nu är s3 i perfekt skick svårsåld som beg).

Det är inte en Rolex det handlar om precis.

Blev med AW3 härom dagen. Vilken skillnad det är i snabbhet mellan den och den första generationen som jag möte från Tyskland några veckor innan den släpptes i Sverige. Fint med en som man kan simma med också. Och batteriet på min gammal klarade ibland inte en hel dag. Helt annorlunda med 3:an.

Viken typ av träning ska man välja i träningsappen för en heldag på IKEA med familjen? Hur mäter klockan kaloriförbränning vid nervsammanbrott?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2018-04-01 10:48

Har haft min AW3 i lite drygt en månad, intensiv användning, är inte direkt försiktig med den samt en 3 åring som tycker om att ha den på sin hand här hemma när han leker, inga repor än så länge..

Bevaka tråden