Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skulle en ny MacBook kunna funka som gamingdator?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2018-02-03 10:44

Hej!

Bröderna på 8 och 10 bråkar om skärmtiden för husets enda dator där man kan spela Overwatch (iMac late2013 med Bootcamp). Äldste sonen sparar till en riktigt gamingdator men det är ännu 3-4 månader kvar till han har sparat tillräckligt för att köpa den.

Jag vill ha en ny egen bärbar Apple-dator men har inte behov av en pro-modell. Min fråga är nu: finns det någon av de billigare Applemodellerna (MacBook eller Air) som skulle kunna funka att spela Overwatch på (med Bootcamp+Windows) under en övergångsperiod? Dålig grafik är ok men lagg verkar inte ok för barnen när de spelar.

Jag hoppas alltså kunna köpa den dator som passar mina behov i det långa loppet men som kan funka hjälpligt även för Overwatchspel under några månader. Har försökt förstå kraven för overwatch med har svårt att översätta grafikkorten som listas med de som finns i Applemodellerna. Här är kraven enligt Blizzard (som ger ut Overwatch): https://eu.battle.net/support/en/article/6515...

Är det en omöjlig kombination av behov jag försöker sy ihop?

Ytterst tacksam för svar!

/mamma som tröttnat på bråk

Njae. Men visa denna för dina söner och fråga om det är ok (Macbook Air).

Ursprungligen av cilla:

Dålig grafik är ok men lagg verkar inte ok för barnen när de spelar.

Och det är precis vad du får med en Macbook Air.

Skämt å sido, kan du inte skjuta till det som saknas till den äldstes "gaming rig" istället?

Ursprungligen av cilla:

Har försökt förstå kraven för overwatch med har svårt att översätta grafikkorten som listas med de som finns i Applemodellerna.

MBA har ju Intel HD6000 så det går att spela på den, men den ligger bara strax ovanför minimikravet.

  • Medlem
  • 2018-02-04 13:36

Tack för svar båda två!

Inser att vi får hitta en annan lösning så att alla blir nöjda.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-02-04 15:14

Om spelet finns till någon konsol så köp en (begagnad) sådan istället. Mycket mindre huvudbry.

1
Bevaka tråden