Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Släpper Apple äntligen ny Macbook Pro?

Tråden skapades och har fått 182 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Zeugma:

Trist att se att så många macmedier viftar undan Throttlegate som en mjukvarubugg, och att alla problem nu i och med uppdateringen är lösta. Sanningen är ju den att i9 i praktiken är permanent nedklockad. Ändå lär väl Apple fortsätta marknadsföra dess frekvens som om detta inte hade hänt.

Samtidigt så presterar den inte nämnvärt sämre än motsvarande produkter som exempelvis Dell XPS 15. Till saken hör väl att det är nära på omöjligt att köra i9 fullt ut i så pass kompakta byggen som både MacBook Pro och Dell XPS m.fl har i sin konsumentlinje idag. Den lilla prestandaökning som ges gentemot i7 är helt enkelt vad man kommer att få nöja sig med. Det hjälper tillräckligt för en del innehållsproducenter "on the go" för att det ska vara motiverat. Resterande får fortsätta med iMac Pro eller ett rejält PC-bygge för produktionen hemma.

Det finns mer avancerad hightech kylning som är säkert dyrare. Hittade en gammal artikel som säkert är aktuell idag och säkert har de kommit mycket längre än så i år:

Avancerad högprestandakylning

Helt klart är att Apple måste lägga mycket energi på forskning av avancerad kylning så de kan få högpresterande maskiner i tunn form, annars får de använda mindre krävande chips eller göra om chassit… alternativt lägga ner mycket energi på forskning av superledande material (bäst – men det tar mycket längre tid…) Resultatet av forskningen kan även tillämpas på Apples övriga datormodeller: iMac, iMacPro, Mac Pro, Mac Mini - eventuellt AppleTV.

Liquid metal låter intressant… (se länken)

Senast redigerat 2018-08-03 09:34

Har testat batteritiden (två gånger) på min MacBook Pro i9, hamnar runt 5 timmar med de inställningar och arbetssätt jag har.
Men återkommer då jag börjar jobba riktigt igen.

Bevaka tråden