Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt Apple Watch 4

Tråden skapades och har fått 467 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2018-09-19 22:07
Ursprungligen av andlin76:

Absolut, ska dock argumentera mot mig själv lite...
Viktigt är att 3an inte blir helt värdelös för att 4an släpps.

Har en 3a nu, fungerar bra. Finns inget direkt att klaga på, haft den till träning och vardags.

Har du råd, ta en 4a. Annars kör en 3a, det är fortfarande en förbaskat bra klocka.

Råd har jag väl, men funderar bara om det är
Värt dom ~2300kr extra för att få en 4. Om man får så mkt mer för pengarna. Visst större skärm, bättre hjul, å bättre CPU. Men känns inte som aw3 är ”trött” med dagens teknik.
Velat ha en klocka en serie 1 släppts. Men nu ska jag köpa en, återstår bara om vilken

Ursprungligen av berne:

Råd har jag väl, men funderar bara om det är
Värt dom ~2300kr extra för att få en 4. Om man får så mkt mer för pengarna. Visst större skärm, bättre hjul, å bättre CPU. Men känns inte som aw3 är ”trött” med dagens teknik.
Velat ha en klocka en serie 1 släppts. Men nu ska jag köpa en, återstår bara om vilken

Tänkte lite som du. Är inne på min 2:a AW sedan 2015. 3:an köpte jag så sent som vid årsskiftet. Så det tog tid innan jag bytte. Nu är det en 4:a som gäller för 6395kr. Fick 2’ för min nuvarande så fallet blir inte så särskilt stort. Tycker ändå det är värt pengarna att byta upp. Större skärm - Cellular - ”EKG” och snabbare.
Sedan att AW är uppe i samma pris som en iPhone för inte allt för länge sedan. Det är en annan tanke.

  • Medlem
  • 2018-09-19 23:22
Ursprungligen av adress@mac:

Större skärm - Cellular - ”EKG” och snabbare.

Kanske får vi EKG-funktionen här i Sverige också någon gång. Frågan är bara när. Lagom till AW 5?

Jag skulle köpa en 4:a GPS med tanke på att den har fördubblad lagring jämfört med 3:ans 8 GB.

Ursprungligen av Ljung:

Kanske får vi EKG-funktionen här i Sverige också någon gång. Frågan är bara när. Lagom till AW 5?

Vet att det bara är godkänt i USA än så länge. Tydligen är det på gång nov - dec i EU enl rykten
Det blir väl i så fall en uppdatering - eftersom funktionen inte är påslagen ännu.

Senast redigerat 2018-09-20 00:33

Nu när recensionerna ramlar in så skulle jag inte välja en S3 framför en S4.

Nu sitter jag med S2 men der vete sjutton om jag till och med skulle ha köpt en S4 om jag satt med en S3

Btw. Någon som fått ändrad status till skeppad?

Ursprungligen av BlackSmp:

Btw. Någon som fått ändrad status till skeppad?

Nej, väntar också på att det händer nånting ..,

  • Medlem
  • 2018-09-20 09:12

Står fortfarande på förbereder leverans för mig. Nån som har koll vilket fraktbolag det blir? Är det DHL?

Fattar inte hur dom skall få till det med lev imorgon?
Skickas det från Irland eller annat EU land?
UPS kanske.

  • Medlem
  • 2018-09-20 09:16
Ursprungligen av adress@mac:

Fattar inte hur dom skall få till det med lev imorgon?
Skickas det från Irland eller annat EU land?
UPS kanske.

De brukar skicka direkt från EU. Har för mig min Apple TV 4K skickades från Nederländerna och det gick supersnabbt. Tog 1 dygn från deras lager till hemleverans hos mig i norra Sverige.

Lite besviken la order 0903 precis när butiken gick online på en Apple Watch Nike+ Series 4 GPS + Cellular, 40 mm aluminiumboett i rymdgrått med Nike-sportband i antracit/svart, Fått leveranstid 5 Okt med Expressfrakt, hur ser era ordrar ut? någon som kan hämta sin klocka imorgon?

Skumt att Apple inte skickat dem när man lagt order direkt på deras hemsida ?
Både min telefon är skickad samt klocka 44mm rostfri mil loop för avhämtning imorgon på Mediamarkt! Har de snabbare kanaler ? Varje år har jag fått mina saker på releasedagen via MM. Behöver inte ligga ute med 28000 kr heller

  • Medlem
  • 2018-09-20 10:42

Verkar vara många som får "shipped" nu på Discord, hoppas att det ska plinga till snart

Ursprungligen av meb79:

Verkar vara många som får "shipped" nu på Discord, hoppas att det ska plinga till snart

Sitter du i någon särskild Apple-grupp på Discord, eller är det bara jobbets kanal?

  • Medlem
  • 2018-09-20 10:46
Ursprungligen av Magnus Branzén:

Sitter du i någon särskild Apple-grupp på Discord, eller är det bara jobbets kanal?

Jag hittade den via reddit.com/r/apple de har en egen kanal som heter #pre-order

https://discordapp.com/invite/apple

  • Medlem
  • 2018-09-20 11:14

Woot! Nu blev min klocka skickad!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-20 11:17
Ursprungligen av meb79:

Jag hittade den via reddit.com/r/apple de har en egen kanal som heter #pre-order

https://discordapp.com/invite/apple

Efter att bara läst runt i två minuter på den Discorden så....gaaah, dessa jänkare!

Ursprungligen av meb79:

Woot! Nu blev min klocka skickad!

Min också, DHL Express.

Ursprungligen av meb79:

De brukar skicka direkt från EU. Har för mig min Apple TV 4K skickades från Nederländerna och det gick supersnabbt. Tog 1 dygn från deras lager till hemleverans hos mig i norra Sverige.

Toppen - då hoppas vi på det.

Ursprungligen av adress@mac:

Toppen - då hoppas vi på det.

Många bud på speditör. UPS på min. Bara att vänta på den bruna skåpbilen imorgon.

Min med - skickad

  • Medlem
  • 2018-09-20 11:28
Ursprungligen av adress@mac:

Många bud på speditör. UPS på min. Bara att vänta på den bruna skåpbilen imorgon.

UPS kanske är bättre. DHL försöker alltid ändra en hemleverans till upphämtning på Coop trots express :/

Ursprungligen av meb79:

UPS kanske är bättre. DHL försöker alltid ändra en hemleverans till upphämtning på Coop trots express :/

Har också upplevt det. Kommer dessutom i 99% av fallen till fel uthämtningsställe.
Spännande att se om spannet på leveransen är 12 timmar - eller kanske fm/em.

Ursprungligen av iceman11:

Lite besviken la order 0903 precis när butiken gick online på en Apple Watch Nike+ Series 4 GPS + Cellular, 40 mm aluminiumboett i rymdgrått med Nike-sportband i antracit/svart, Fått leveranstid 5 Okt med Expressfrakt, hur ser era ordrar ut? någon som kan hämta sin klocka imorgon?

Det beror ju lite på vilken modell man beställer, just Nike-modellerna brukar levereras några veckor senare än standard-modellerna.

Vilka som är "standard" kan man väl diskutera, men alu space-grey med sport-armband är väl nästan det närmaste man kommer och är kanske det säkraste kortet om man vill ha snabb leverans på lanserings-dagen.

Ursprungligen av iceman11:

Lite besviken la order 0903 precis när butiken gick online på en Apple Watch Nike+ Series 4 GPS + Cellular, 40 mm aluminiumboett i rymdgrått med Nike-sportband i antracit/svart, Fått leveranstid 5 Okt med Expressfrakt, hur ser era ordrar ut? någon som kan hämta sin klocka imorgon?

Nike modellen släpps senare. Den släpps inte nu.

Har en beställning hos Apple på 44mm GPS men inte leverans förens 16-23 okt, så har lagt en beställning på Mediamarkt och hoppas dom kan leverera helst imorgon

Ursprungligen av Pulver:

Det beror ju lite på vilken modell man beställer, just Nike-modellerna brukar levereras några veckor senare än standard-modellerna.

Vilka som är "standard" kan man väl diskutera, men alu space-grey med sport-armband är väl nästan det närmaste man kommer och är kanske det säkraste kortet om man vill ha snabb leverans på lanserings-dagen.

Precis den jag beställde fast LTE, hängde på låset vid nio fast fick lev 25-1 okt.
Troligen för en något dryg utcheckning i Apple appen som drog ut på tiden...

Ursprungligen av Kimpa92:

Har en beställning hos Apple på 44mm GPS men inte leverans förens 16-23 okt, så har lagt en beställning på Mediamarkt och hoppas dom kan leverera helst imorgon

Smart, när jag skulle köpa AW2 så var den typ slut överallt, fast helt plötsligt gick den att beställa på Elgiganten med 1h lev tid till deras butik i Nordstan. Så det lönar sig att scanna av....

Ursprungligen av meb79:

UPS kanske är bättre. DHL försöker alltid ändra en hemleverans till upphämtning på Coop trots express :/

Jag föredrar att hämta upp denna typ av grejer. Då slipper jag vakta på utkörningen. DHL har dessutom en utlämningbox 100 m från jobbet

Bevaka tråden