Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öka synbarhet

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2018-09-29 15:26

Jag lider av glaukom och på senare tid ser jag sämre. Det är oftast en grå dimma jag har i ögonen.
Det gör att alla texter har blivit mer grå och svårare att läsa.
Har varit inne i hjälpmedel och prövat med att öka kontrast, men det är ju all text jag vill ha svartare.
Någon som har tips?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-09-29 16:44

Du skulle kunna byta till en fetare font, både i macOS och webbläsaren.

Och texten i webbläsaren går ju att skala upp, kortkommando för Chrome är CMD + plustangent.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-09-29 19:23

Sänk skärmens upplösning i systeminställningar = allt blir större.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-09-29 20:39

Själv sitter jag som GW och flippar läsbrillor upp o ner beroende på avstånd till skärmar. Det är jobbigt nog, särskilt då vissa sajter - 99.se inkluderat - inte tillåter förstoring vid rotering av skärm, utan istället väljer att pressa mer info in i rutan. (Ett skäl att jag ej längre kollar 99.se till o från jobbet).

Edit:
Pressa in mer info = inte helt sant. Man väljer istället att ge informationen mer bredd, vilket resulterar i bredare info man ej kan läsa istället för större info man kan läsa.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-09-29 20:47

Säkert skitbra länk. Men, kan du kanske förklara vart den leder till och hur man förväntas använda informationen som där finns?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-09-29 21:07
Ursprungligen av filuren:

Säkert skitbra länk. Men, kan du kanske förklara vart den leder till och hur man förväntas använda informationen som där finns?

Står ju på sidan

Citat:

As the name suggests, this is a small utility to set Lucida Grande as your Mac's system font.

OS X tidigare system-font, Lucida Grande, är betydligt tydligare än dagens Helvetica Nue.

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2018-09-30 14:03

Det här var ju för Chrome, men jag kör ju Safari

1
Bevaka tråden