Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Envis dialogruta...

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Får upp denna titt som tätt sen jag uppgradera till Mojave på min MP.

Vet ej vad för lösenord den villa ha, mitt logginlösen för admin funkar inte, och går jag in i Nyckelringen för att kolla upp, låser sig Nyckelringen när jag försöker se lösenordet.
Mig veterligen har jag aldrig satt ett särskilt lösenord till Nyckelringen och Beamer som namnges har jag avistallerat sen något/några år sen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-10-26 17:47

Hur avinstallerade du, bara drog till Papperskorgen eller med en app som t ex AppCleaner?

Ursprungligen av kenjon:

Hur avinstallerade du, bara drog till Papperskorgen eller med en app som t ex AppCleaner?

Spelar det någon roll, när det troligen var flera år sen och dialogen inte börja förrän i söndags när jag installerad Mojave.
Kör alltid med en avinstallerare, i det här fallet Clean My Mac x-nånting

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-10-26 18:03

Jo, Mojave kanske hittade en fil som inte macOS har brytt sej om innan...

Såg nu att den avinstallerades nångång efter 17/4-2017.
Vågar man radera dessa på bilden nedan?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-10-27 01:48

Ja. Om du inte kommer att installera den igen.
Men det är nog inte de filerna som lägger upp dialogrutan.

Ursprungligen av kenjon:

Ja. Om du inte kommer att installera den igen.
Men det är nog inte de filerna som lägger upp dialogrutan.

Det har du säkert rätt i, ligger väl i nån plist typ, får väl se om jag hittar nått där kanske....

Ah, hitta en fil som heter "com.tupil.beamer.sfl" i
/Users/user/Library/Application Support/com.apple.sharedfilelist/com.apple.LSSharedFileList.ApplicationRecentDocuments.
satte dit 3 underscores i början av namnet och boota om och nu kommer inte dialogrutan up... Skönt!

Ett tips är också att söka efter "Beamer" i Aktivitetshanteraren. Det kanske ligger någon process kvar i
/Library
/LauncherAgents
/LauncherDaemons
/StartupItems
...

Ursprungligen av carlsson:

Ett tips är också att söka efter "Beamer" i Aktivitetshanteraren. Det kanske ligger någon process kvar i
/Library
/LauncherAgents
/LauncherDaemons
/StartupItems
...

Tack för tipset, men hittade inget om Beamer där, så åtminstone tog av-installeraren bort något

Ursprungligen av CekariYH:

Tack för tipset, men hittade inget om Beamer där, så åtminstone tog av-installeraren bort något

?

1
Bevaka tråden