Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud music och smarta spellistor

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan skiftet från Spotify till Apple Music och iTunes så har det gnagt lite på mig att smarta spellistor inte fungerar och högerklicka "starta station" på en låt inte fungerat.
Nu har jag idag visserligen lyckats lösa "skapa station" efter att ha startat iTunes i felsäkert läge, däremot kvarstår problemet att mina smarta spellistor inte fungerar (och aldrig har gjort).
Hoppas det sitter någon här med relevant kunskap i ämnet och vill hjälpa till?

Felbeskrivning
I vänsterkolumnen i iTunes finns ett gäng med preset på smarta spellistor, dessa är tomma.
Att skapa nya med vissa förval ger tomma listor

Önskemål
Att kunna skapa smarta spellistor samt få igång preset spellistor

En sådan enkel sak som att ha alla hjärtmärkta (omtyckta) låtar i en automatisk lista hade varit mysigt.
Är det så att dessa spellistor endast fungerar med köpt musik och att detta inte alls är för icloud music eller vad har jag missat?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-12-11 10:26
Ursprungligen av biffenrydberg:

Sedan skiftet från Spotify till Apple Music och iTunes så har det gnagt lite på mig att smarta spellistor inte fungerar och högerklicka "starta station" på en låt inte fungerat.
Nu har jag idag visserligen lyckats lösa "skapa station" efter att ha startat iTunes i felsäkert läge, däremot kvarstår problemet att mina smarta spellistor inte fungerar (och aldrig har gjort).
Hoppas det sitter någon här med relevant kunskap i ämnet och vill hjälpa till?

Felbeskrivning
I vänsterkolumnen i iTunes finns ett gäng med preset på smarta spellistor, dessa är tomma.
Att skapa nya med vissa förval ger tomma listor

Önskemål
Att kunna skapa smarta spellistor samt få igång preset spellistor

En sådan enkel sak som att ha alla hjärtmärkta (omtyckta) låtar i en automatisk lista hade varit mysigt.
Är det så att dessa spellistor endast fungerar med köpt musik och att detta inte alls är för icloud music eller vad har jag missat?

Smarta Spellistor går bara att skapa av musik som finns i ditt bibliotek. Dvs musik som du importerat till iTunes eller Apple Music som du valt att lägga till i ditt bibliotek.

Så musik som ligger i Apple musik och du trycker Gilla på och som du INTE lägger till i biblioteket kan du inte få in i en Smart spellista.

Detta är ett exempel på en Smart Spellista med musik som jag tryckt Gilla på och som är tillagt i biblioteket.
Observera raden iCloud- status den är till för att inte musik som jag själv köpt och importeras ska inkluderas i listan.

Stort tack för svaret. Då är det en kvarleva från när man köpte musik vilket gör att jag ser lite snett på iTunes som jag annars haft god översyn med. Funderar på att överge Apple Music pgr av detta. Jag skapar spellistor för att kunna synka mellan enheter, sitter ni och lägger in musik i biblioteket?

Har stått ut med gränssnittet, de usla rekommendationerna för att kunna använda tillsammans med Apple Watch och Apple TV men inser att jag begränsas av mjukvaran, vilket är trist.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-12-12 09:08

Jag har använt iTunes sedan 2007 när iPod Touch släpptes så jag har inga problem med det.

Du behöver inte skapa smarta spellistor utan du kan skapa spellistor bara.

Ursprungligen av Innis:

Jag har använt iTunes sedan 2007 när iPod Touch släpptes så jag har inga problem med det.

Du behöver inte skapa smarta spellistor utan du kan skapa spellistor bara.

Spellistorna funkar, det är smarta spellistor som inte funkar (som jag hade hoppats).

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-12-12 09:52
Ursprungligen av biffenrydberg:

Spellistorna funkar, det är smarta spellistor som inte funkar (som jag hade hoppats).

Lösningen är att lägga till dom låtar och album du gillar till biblioteket.
Bara för att man lägger till dom kommer det inte uppta utrymmer på enheten.
Förutsatt att man inte har ställt in "Automatiska hämtningar"
Samma inställning finns på iOS

1
Bevaka tråden