Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En sista podd

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av JohannesKBA:

Återigen tack för alla år och i synnerhet de med podden.

Jag minns mycket väl Idas solo-avsnitt och tycker inte alls det var något fel med det.

Men favoritavsnittet är såklart #213 Testpilot på besök, inte för att det var bäst innehållsmässigt, men för att jag fick hänga med Andreas och Amanda en timme i poddstudion ?

Det är också ett av mina favvoavsnitt!

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2019-09-29 13:51

Försöker ladda ner den sista podcasten som jag tyvärr missat, men den verkar inte finnas någon stans!

Någon som vet var den tagit vägen, eller som har någon backup på den?

För er som inte vet har Ida och Magnus Blix en ny podd ute som heter Teknikpäron:

https://teknikparon.libsyn.com/

5 avsnitt ute just nu!

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2019-09-29 18:51

Och jag som trodde att det det var sista podden från teknikveckan med Esse och Co när jag såg detta i Nya inlägg.

Det var bra att så inte var fallet gillar dem skarpt. Brukar lyssna varje vecka.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2019-09-30 22:48

Har inte hört teknikvecka, men 99:podden var riktigt trevlig och välproducerad!

Det märkliga är att de nya ägarna lovat att drifta vidare allt, men tyvärr så verkar de nu ha struntat i poddarna! ?

Det som är extra störigt är att alla läkningar till 99-poddarna har dirigerats om till "teknikveckan".

Extra skandalöst dåligt!

Påminner lite om Stalins utrensningar...

Ursprungligen av omartint:

Har inte hört teknikvecka, men 99:podden var riktigt trevlig och välproducerad!

Det märkliga är att de nya ägarna lovat att drifta vidare allt, men tyvärr så verkar de nu ha struntat i poddarna! ?

Det som är extra störigt är att alla läkningar till 99-poddarna har dirigerats om till "teknikveckan".

Extra skandalöst dåligt!

Påminner lite om Stalins utrensningar...

Är det bara sista avsnittet du letar efter? Jag kan kika lite här hemma efter det. Kan ha det kvar. Slänger in en länk i tråden om jag hittar det.

Gillar du inte Teknikveckans podd så lyssna på Ida och Magnus Blix nya podd. Kanske passar smaken bättre. Länk till podden är över någonstans!

  • Medlem
  • 2019-09-30 23:01
Ursprungligen av omartint:

Påminner lite om Stalins utrensningar...

Du tycker inte att du överdriver en smula nu?

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2019-10-02 00:17
Ursprungligen av SweSG:

Är det bara sista avsnittet du letar efter? Jag kan kika lite här hemma efter det. Kan ha det kvar. Slänger in en länk i tråden om jag hittar det.

Gillar du inte Teknikveckans podd så lyssna på Ida och Magnus Blix nya podd. Kanske passar smaken bättre. Länk till podden är över någonstans!

Tackar! Ja, det var bara det sista som jag missade.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2019-10-02 00:20
Ursprungligen av Dalle:

Du tycker inte att du överdriver en smula nu?

Jo, lite överdrivet. Men tycker det är lite trist att de inte håller löftet att bevara 99.se!

Även fult att de utan notis eller hänvisning raderar 99-poddarna, och samtidigt "snor" loggan och pekar om alla gamla 99-podlänkar till en helt annan podcast (Teknikveckan).

Mycket fult och osnyggt gjort (om inte annat).

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-02 05:34
Ursprungligen av omartint:

Jo, lite överdrivet. Men tycker det är lite trist att de inte håller löftet att bevara 99.se!

Även fult att de utan notis eller hänvisning raderar 99-poddarna, och samtidigt "snor" loggan och pekar om alla gamla 99-podlänkar till en helt annan podcast (Teknikveckan).

Mycket fult och osnyggt gjort (om inte annat).

Dom har aldrig lovat att hålla 99 podden levande eftersom dom personerna har gått vidare i livet.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2019-10-02 20:17
Ursprungligen av Innis:

Dom har aldrig lovat att hålla 99 podden levande eftersom dom personerna har gått vidare i livet.

Jag menar inte att de skall fortsätta på podden med nya avsnitt. Det är helt OK att de inte gör det, och också förståeligt (kräver flera personer, och förmodligen en mycket mer avancerad och ambitiös produkstionskvalitet och journalistisk nivå än vad de förfogar över och mäktar med).

Vad jag avser var att de lovade att bevara 99.se som det var, inklusive existerande forum, tidigare nyheter och poddar.

Det jag är "upprörd" över är att de raderat tidigare gjorda 99-poddar, och att de inte längre finns tillgängliga.

Samt de snott även länkarna (och 99-poddloggan) och dirigerat om de till en helt annan podd (Teknikveckan). Det är dock genuint lågt gjort och verkligen upprörande. ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-02 20:46
Ursprungligen av omartint:

Jag menar inte att de skall fortsätta på podden med nya avsnitt. Det är helt OK att de inte gör det, och också förståeligt (kräver flera personer, och förmodligen en mycket mer avancerad och ambitiös produkstionskvalitet och journalistisk nivå än vad de förfogar över och mäktar med).

Vad jag avser var att de lovade att bevara 99.se som det var, inklusive existerande forum, tidigare nyheter och poddar.

Det jag är "upprörd" över är att de raderat tidigare gjorda 99-poddar, och att de inte längre finns tillgängliga.

Samt de snott även länkarna (och 99-poddloggan) och dirigerat om de till en helt annan podd (Teknikveckan). Det är dock genuint lågt gjort och verkligen upprörande. ?

Du överdramatiserar.

Enklast är väl att du frågar Marcus Attefors och @Esse vad som hänt.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2019-10-02 20:57
Ursprungligen av Innis:

Du överdramatiserar.

Det får stå för dig, och det har du självklart rätt i att tycka (även om det är helt ointressant för mig vad du tycker om det, och inget som jag lägger någon vikt vid).

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-10-02 21:20

Jag tror snarare det har att göra med rättigheterna.
Sidan är en sak. Poddarna en annan.

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2019-10-02 22:21
  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-10-03 22:14
Ursprungligen av omartint:

Det får stå för dig, och det har du självklart rätt i att tycka (även om det är helt ointressant för mig vad du tycker om det, och inget som jag lägger någon vikt vid).

Sorry, den bara står och laddar

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-10-03 22:15
Ursprungligen av chrme109:

Hej! Dessvärre blev det strul med 99podden och vi gjorde lite fel, det är inte så att du sitter på alla avsnitt så vi kan lägga upp dem igen?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2019-10-04 18:35
Ursprungligen av Esse:

Hej! Dessvärre blev det strul med 99podden och vi gjorde lite fel, det är inte så att du sitter på alla avsnitt så vi kan lägga upp dem igen?

Jag kollade igenom iTunes i Macen och har nog inte alla men en hel del. Det verkar vara avsnitt 1-51, 54-56, 58-81, 83-85, 90, 92, 130-245, 252-253, 265-266 samt 19 stycken som det inte står något avsnitt på.

Är de av intresse?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-10-04 21:02
Ursprungligen av Marco:

Jag kollade igenom iTunes i Macen och har nog inte alla men en hel del. Det verkar vara avsnitt 1-51, 54-56, 58-81, 83-85, 90, 92, 130-245, 252-253, 265-266 samt 19 stycken som det inte står något avsnitt på.

Är de av intresse?

Det är det! Tack!

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2019-10-04 23:48
Ursprungligen av Esse:

Hej! Dessvärre blev det strul med 99podden och vi gjorde lite fel, det är inte så att du sitter på alla avsnitt så vi kan lägga upp dem igen?

Jag har alla avsnitt. Det är runt 11GB. Har fixat filnamnen så det ska vara lätt att hitta rätt avsnitt.
Skickar en länk via PM.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-10-04 23:56
Ursprungligen av chrme109:

Jag har alla avsnitt. Det är runt 11GB. Har fixat filnamnen så det ska vara lätt att hitta rätt avsnitt.
Skickar en länk via PM.

Det här är problemlösning när den är som bäst!

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2019-10-08 20:46
Ursprungligen av chrme109:

Grymt - tack!

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2019-10-08 20:47
Ursprungligen av chrme109:

Jag har alla avsnitt. Det är runt 11GB. Har fixat filnamnen så det ska vara lätt att hitta rätt avsnitt.
Skickar en länk via PM.

Fantastiskt fint jobbat - stort tack!

Bevaka tråden