Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rotera samt ändra ljuset i film

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Befinner mig i bilder-appen Mac OS och skulle vilja rotera och ändra ljuset på en film på direkten. Vad gör man detta någonstans?

Senast redigerat 2019-04-18 09:30
  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-04-17 17:14
Ursprungligen av calinou:

Befinner mig i bilder-appen Mac OS och skulle vilja rotera och ändra ljuset på en film. Vad gör man detta någonstans?

Rotera filmer använder du iMovie

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-04-17 18:24

Quicktime kan också rotera filmer.

Ursprungligen av Innis:

Rotera filmer använder du iMovie

Hur gör man detta egentligen med tanke på att filmen är knappast 1 min lång och ska tillbaka till bilder appen för att göra en bildspel?

Ursprungligen av Gäddnos:

Quicktime kan också rotera filmer.

. Tacksam att få veta hur man gör från och tillbaka bilder appen. Ska filmen exporteras på något sätt?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-04-17 22:33
Ursprungligen av calinou:

Hur gör man detta egentligen med tanke på att filmen är knappast 1 min lång och ska tillbaka till bilder appen för att göra en bildspel?

Med tanke på att 99.se snart stänger ner och vi inte längre finns att Googla åt dig så kanske det är dags att försöka lära sig.
https://support.apple.com/kb/PH22922?viewloca...

Ursprungligen av Innis:

Med tanke på att 99.se snart stänger ner och vi inte längre finns att Googla åt dig så kanske det är dags att försöka lära sig.
https://support.apple.com/kb/PH22922?viewloca...

Jag har inte bett dig att googla åt mig. Detta har jag googlat för länge sedan. Detta svarar faktiskt inte på min fråga. Jag vet att man kan rotera i iMovie men vill inte skapa ett projekt eftersom filmen ska tillbaka till bilder-appen och läggas in i där som en del av bildspel. Har googlat på det och hittar inte svar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-04-18 10:12
Ursprungligen av calinou:

Hur gör man detta egentligen med tanke på att filmen är knappast 1 min lång och ska tillbaka till bilder appen för att göra en bildspel?

Du roterar filmen i iMovie som övriga skriver här...

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-04-18 18:23
Ursprungligen av calinou:

Befinner mig i bilder-appen Mac OS och skulle vilja rotera och ändra ljuset på en film på direkten. Vad gör man detta någonstans?

Ursprungligen av calinou:

Jag har inte bett dig att googla åt mig. Detta har jag googlat för länge sedan. Detta svarar faktiskt inte på min fråga. Jag vet att man kan rotera i iMovie men vill inte skapa ett projekt eftersom filmen ska tillbaka till bilder-appen och läggas in i där som en del av bildspel. Har googlat på det och hittar inte svar.

Du är väl bra jävla otacksam du. Du ställer en fråga och det svar du får är EXAKT rätt för det går INTE att göra i Bilder. Hade det gått så hade vi sagt det.
Om du visste att det går göra i iMove varför skrev du inte det och att du enbart vill utföra det i Bilder?

Som vanligt när du ställer frågor och du får svar så kommer du med mer information i efterhand som gör att frågeställning blir annorlunda. Att du aldrig lär dig.

Senast redigerat 2019-04-18 19:42
  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-04-18 18:51

Att vi andra aldrig lär oss...

1
Bevaka tråden