Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ITunes vill öppna fil från finder när återställa iPad

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2019-05-05 00:44

Min son har råkat skriva in fel lösenord på sin iPad för många gånger och vad jag har läst mig till nu så är enda lösningen att återställa den utan att kunna spara något (säkerhetskopia finns inte). Tråkigt, men vi har gått in för det nu - men lyckas inte. Vi följer alla steg här. Vi får upp rutan där man kan välja att återställa. Men när vi klickar på den får vi upp att vi ska välja en fil från Finder. Huh?

Ursprungligen av Hallon:

...får vi upp att vi ska välja en fil från Finder. Huh?

En bild hade varit bra, eller lite mer information om vad det står när den vill att ni ska välja en fil.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2019-05-05 12:31
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

En bild hade varit bra, eller lite mer information om vad det står när den vill att ni ska välja en fil.

Det står alltså ingenting. Jag klickar på "Återställ iPad" och då ska man ju enligt alla instruktioner komma vidare i återställningsprocessen, men i stället får jag upp att jag ska välja en fil från datorn. Alltså samma fönster man får upp när man väljer "arkiv-> öppna.." i random program.
MEN jag testade med min gamla dator - en MBP från 2011. Där gick det! Jag har inte kopplat iPaden till någon av de här datorerna tidigare. Datorn jag fick det konstiga felet på är en MBP från 2017. Båda med senaste versionen av iTunes.

Problemet är alltså löst. Men skumt fel?

Ursprungligen av Hallon:

Det står alltså ingenting. Jag klickar på "Återställ iPad" och då ska man ju enligt alla instruktioner komma vidare i återställningsprocessen, men i stället får jag upp att jag ska välja en fil från datorn. Alltså samma fönster man får upp när man väljer "arkiv-> öppna.." i random program.
MEN jag testade med min gamla dator - en MBP från 2011. Där gick det! Jag har inte kopplat iPaden till någon av de här datorerna tidigare. Datorn jag fick det konstiga felet på är en MBP från 2017. Båda med senaste versionen av iTunes.

Problemet är alltså löst. Men skumt fel?

Låter som att du håller in shift/option-tangenten. Kan minnas från jailbreak-tiden att det var tricket för att välja .ispw-fil.

1
Bevaka tråden