Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kolla dina registrerade Apple-produkter på en sida

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det här stämmer inte för fem öre. Mejslade som fan med det här tidigare.
INGET av det jag äger finns reggat, förutom iphone4 (som förmodligen reggas via itunes?)
Min padda reggade jag i sommras när jag hade problem med en applecare som de lurat på mig i London, den finns inte där...
I övrigt saknas en Macbook Pro, En Macmini och mina gamla iphones (som iofs kan "gått över" till sina nya ägare automatiskt iom Itunes).

Men, som någon sa. En större nypa salt här kanske?

edit:
Hittade faktiskt datorn och ipaden. För er som kör mobileme... Så har man två Apple ID. Ett med sin "vanliga" mail och ett på me.com-mailen. Förmodligen har jag väl angivit olika adresser vid registreringen.

Hittade bara sex stycken produkter där, borde vara tre gånger fler.. Jaja tur att allt har fungerat!

//Stefan

  • Medlem
  • 2011-01-11 14:30

Lyckades tillslut registrera min express, men va tvungen att gå genom: https://register.apple.com/cgi-bin/WebObjects/GlobaliReg.woa

  • Oregistrerad
  • 2011-01-11 16:37

5 - fast jag registrerar aldrig mina produkter

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-16 17:59

Jag hittade

iPod touch (2nd generation)

MacBook (13-inch Aluminum Late 2008)

och sen registrerade jag min iPhone 3GS som jag köpt via blocket, Känns riktigt bra att ha den registrerad.

  • Medlem
  • 2011-01-17 22:27

Jag har avverkat 5 stycken Macar, endast en är listad. Samt två iPhone, en är listad. ad kan detta bero på? iPaden finns med men inte de iPods jag har haft under åren...

Har registrerat alla produkter jag har ägt, jaja, strunt samma...

Jag har noll (0) registrerade enheter.

Borde vara minst 6 st.
Ja, det kan ju vara bra ur säkerhetssynpunkt att ha de reggade där. Om de blir knyckta har man ju alla serienummer på ett ställe....

Att jag har över 50 produkter registrerade är ju bara pinsamt

Ursprungligen av @ndreas:

Att jag har över 50 produkter registrerade är ju bara pinsamt

Pfff, det är ingen skryttråd det här du

Klart köper man och säljer det in några veckor/månad då blir det många registrerade produkter.

Ursprungligen av Hunter78:

Klart köper man och säljer det in några veckor/månad då blir det många registrerade produkter.

Det är så man lär sig om saker o ting på x antal år blir det en hel del produkter.
Har dem ungefär 8-12 mån innan jag byter, telefoner har ju blivit en hel del både mina och de jag köpt till min sambo är väl uppe på 12 st bara där och 4-5 iPads kan ju säga att jag gått med vinst på alla om det är till din tröst

Allt jag köpt fanns med där förutom en del grejer som fanns på ett annat konto. Har tydligen två Apple-ID. Men det var bara till att ta bort och lägga till igen. Så ni som säger att era produkter inte finns med, har ni dem på ett annat konto? Jag visste inte om att jag hade två konton ens...

Efter lite rensning finns följande kvar.

iMac 27" mid 2011.
Macbook Air 13" mid 2011.
Mac Mini early 2009
Mac Mini late 2009
iPhone 4
Airport Extreme
2x Airport Express.

Ordning och reda. Gillar denna sidan!

Kort lista! Saknas MBP 15" MBP 17" iMac 24" , ipods, mus & t-bord(köpta separat), airport express och extreme.. plus 4 iPhones som gått sönder:(

Ja kanske skulle ta och regga dessa snart..

De här var på listan iaf!
iPod nano (6th generation)

iPhone 3G

iPhone 3G

Ursprungligen av Adrian B:

Apple har skapat en sidan på supportprofile.apple.com där man kan gå in och se en sammanfattning av alla Apple-produkter man registrerat genom åren (på ett och samma Apple-ID).

Skulle kolla upp mina reggade Apple-produkter och hittade den här gamla tråden som jag skapade en gång i tiden. Tyvärr gjorde Apple om supportsidorna för några år sedan och nu kan man bara se vilka enheter man för tillfället är inloggad på med Apple-ID. Trist, det var kul att se och ibland rätt användbart för att hitta gamla serienummer mm.

(Känns tyvärr typiskt för dagens Apple, att göra om något så det är snyggare än förut men med typ en tredjedel av de tidigare så användbara funktionerna.)

Bevaka tråden