Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort Skype virus

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Min dotter har en MacBook Air (vet inga fler detaljer just nu) och säger att hon har fått Skype virus. Vad gör man för att ta bort det? Tydligen är datorn seg och skickar meddelanden med viruslänkar.

Ursprungligen av Greta723:

Hej! Min dotter har en MacBook Air (vet inga fler detaljer just nu) och säger att hon har fått Skype virus. Vad gör man för att ta bort det? Tydligen är datorn seg och skickar meddelanden med viruslänkar.

Testa detta: https://www.malwarebytes.com/mac/

Ganska knapphändig information, men börja med att byta lösen. Kan även vara bra att googla på ”Skype malware” för att få mer tips.

Ledsen för knapphändig information - dottern 3 mil från mig i halvpanik över att kunna sköta studierna på distans. Önskar att jag hade mer info att ge

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-03-19 22:14

Virus låter föga troligt.
Har någon utomstående fått tillgång till hennes konto?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-03-20 12:53
Ursprungligen av Greta723:

Hej! Min dotter har en MacBook Air (vet inga fler detaljer just nu) och säger att hon har fått Skype virus. Vad gör man för att ta bort det? Tydligen är datorn seg och skickar meddelanden med viruslänkar.

Omöjligt. Det inte finns några virus för macOS än så länge.

Skadlig kod kan hon dock ha fått och som tidigare rekommenderat från @Zeugma, kör Malwarebytes.

1
Bevaka tråden