• Medlem
  • 2021-09-01 20:06

Hej! Nu var det ett tag sedan jag hade en mac, så skönt att vara tillbaks igen.

Har dock lite undringar gällande datorn. Dels tycker jag att det liksom hackar när jag scrollar i safari och chrome. Tyckte heller tiden för uppstart var så snabb som jag trodde den skulle vara (brukar iofs bara fälla locket, så att stänga av helt gör jag typ aldrig). Sen ser jag att tangenten ESC bakgrundsbelysning är lite dimmad på "...SC". Inget jag bryr mig enormt mycket om, men allt var verkligen perfekt på min gamla märr, dvs mid-20 MBP'n jag hade innan. Tydligen har Apple även trollat bort både separat laddkontakt likväl som magneten denna hade. Vet någon varför? Sist men inte minst kunde man trycka på en knapp och se hur dioder lös upp och visade laddning när datorn hade locket stängt. Tror minsann den är borta med.

Men annars är den ju hur läcker som helst! 13" känns lagom på något vis. hörde att det kommer en 14" men jag är inte pepp på att läga mer pengar, vilket det lär behöva göras. Har den som en allt-i-ett dator, och förstår att den är galet kapabel både till filklipperi och musikproduktion. Då är jag i hamn.

Någon som kan rekommendera en prisvärd / inte så stor usb-c hub som både inhyser SD-läsare och DP-port?