Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att installera vilken Linux-prg som helst i X11?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Slöinge
  • 2003-10-10 13:00

Jag är ute efter ett sätt att kunna installera Igloo-FTP PRO på min mac os X burk. Går det att köra i X11?

Kan man installera det via fink så man slipper kompilera och sånt själv?

Kan inget om linux, vet bara att Igloo-FTP ska vara bra program. Har inte hittat några bra FTP-program till Mac os X...

Hjälp någon!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-10-11 19:39

Igloo-FTP verkar inte vara open source. Jag hittar i alla fall inte källkoden på hemsidan. Det finns heller inte som fink-paket. Är det inte open source finns det ju inte en chans att gå igång i osx.

Jag har inte heller riktigt hittat nån ftpklient som jag gillar ordentligt. Använder mest ncftp. Kanske 99mac testlabb ids prova en massa ftpklienter och tipsa om den bästa.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-11 20:09

Kan detta (IglooFPT) vara något?
Jag vet inget

[Verkar kanske vara source för BSD föregångaren till IglooFTPpro, eller så... finns [URL="http://www.freebsd.org/ports/ftp.html"]fler alternativ här [/URL]måhända... ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-12 00:43
Citat:

Jag har inte heller riktigt hittat nån ftpklient som jag gillar ordentligt. Använder mest ncftp. Kanske 99mac testlabb ids prova en massa ftpklienter och tipsa om den bästa.

Har ni testat Transmit 2?

  • Medlem
  • 2003-10-12 01:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av Gomer
Kan inget om linux, vet bara att Igloo-FTP ska vara bra program. Har inte hittat några bra FTP-program till Mac os X...

Hjälp någon!

Vad stipulerar ett bra ftp-program för dig?

Det finns förmodligen för många ftp-program till OSX. Jag använder Captain ftp, det finns säkert tio till.

  • Medlem
  • Slöinge
  • 2003-10-12 21:24

Ett bra ftp-program ska ha stöd för: fxp-transfer, auto-connect vid avbrott och timeouts. Möjligheten att ställa in antal retries osc sånt.
Det närmsta jag har kommit är yafc i terminalen men det auto-connectar inte vid avbrott..

Så enligt min mening så är Transmit 2 skit, Interachy samma, Fetch är låååångsamt..

Därför är jag ute efter ett bra ftp-program...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-12 21:37

Trådens fråga har ännu ej besvarats.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-12 21:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av PJW
Trådens fråga har ännu ej besvarats.

Jodå... I andra inlägget : finns det inte paket för OSX eller som source så man kan kompilera så är det kört...
Och enligt ett annat inlägg - skrivet av en mycket intelligent och sympatisk person - så fanns tydligen föregångaren, innan det blev pro och kommerciellt, kvar ännu och funkade med X11 etc. på BSD...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Gomer

Så enligt min mening så är Transmit 2 skit,

Vad är det som är skit? Säger man A så får man säga B.

  • Medlem
  • Slöinge
  • 2003-10-13 08:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
Vad är det som är skit? Säger man A så får man säga B.

Dålig kompabilitet när det gäller olika ftp-servrar (windows-servrar, linux-servrar) ingen möjlighet att ställa in automatisk reconnect, ingen möjlighet till fxp-transfers....

  • Medlem
  • Slöinge
  • 2003-10-13 08:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av Caze
Kanske 99mac testlabb ids prova en massa ftpklienter och tipsa om den bästa.

Hade ju vart grymt!
EFTERLYSES!!

1
Bevaka tråden