Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LAN i Umeå?

Tråden skapades och har fått 57 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-10-19 19:38

Typiskt. Jag är i Egypten den helgen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Caze
Typiskt. Jag är i Egypten den helgen.

Sätt dina prioriteringar rätt nästa gång: LAN alltid först!!!!!

Ja, en liten uppdatering är nog på sin plats. Det går segt med lokalsökandet. Har någon tips på lokal, hojta gärna till här eller kontakta mig privat.

Hade en passande lokal på g i helgen, men det blev inget av det tyvärr.

  • Medlem
  • 2003-10-23 17:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Ja, en liten uppdatering är nog på sin plats. Det går segt med lokalsökandet. Har någon tips på lokal, hojta gärna till här eller kontakta mig privat.

Hade en passande lokal på g i helgen, men det blev inget av det tyvärr.

Hur var det förra året, höll ni inte till i Tullkammaren då?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-24 18:59

Är det ingen som har tillgång till eller vet av en lokal vi kan använda? Känns synd om detta ska behöva rinna ut i sanden.

  • Medlem
  • 2003-10-24 21:57

Hjälp, vad vi är patetiska. Ett litet OS i utkanten, nu också utan tak över huvudet. Kanske vi kan köra wireless i nån av busskurerna på Vasaplan?

  • Medlem
  • 2003-10-25 00:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av orat
Hjälp, vad vi är patetiska. Ett litet OS i utkanten, nu också utan tak över huvudet. Kanske vi kan köra wireless i nån av busskurerna på Vasaplan?

Synd att jag inte hinner få min iBook med Airport bara.

Dom där stolarna utanför Norrlandsoperan då?

  • Medlem
  • 2003-10-25 00:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Dom där stolarna utanför Norrlandsoperan då?

Ja, jag kan ta med en 8-portars switch!:D

  • Oregistrerad
  • 2003-10-25 00:54

Vi kan slå upp ett tält!:D

  • Medlem
  • 2003-10-25 01:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av ThunderMac
Vi kan slå upp ett tält!:D

Igloo? Vore ett statement...

  • Medlem
  • 2003-10-25 16:15

Det måste bara bli av, jag har sett fram emot detta såå mycket. Hur är det med lokalen vi var i förra året? Tullkammaren. William vet du någe om den?

Hoppet står till den lokalen tror jag. Fast jag minns att William pratade något om att nån skulle ta över den?

Jag postade detta då jag hade en bra lokal på gång, men den är nu otillgänglig.

  • Medlem
  • 2003-10-25 23:46

Tullkammaren har väl sålts till Balticgruppen eller något liknande bolag, alla verksamheter från den gamla goda tiden har flyttat ut. Små chanser, misstänker jag.

  • Medlem
  • 2003-10-26 00:24

Hmm det viktigaste är väl att lokalen rymmer ca 20 pers, har fast uppkoppling, toaletter/dusch, tillgång till matställe/affär i närheten.

nu är du väl lite överdriven.. de enda man behöver är nån sorts el och lite internet... resten är inte så viktigt..

  • Medlem
  • 2003-10-26 18:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan S
nu är du väl lite överdriven.. de enda man behöver är nån sorts el och lite internet... resten är inte så viktigt..

  • Medlem
  • 2003-10-27 22:40

Kom igen nu! Det är bara några dagar kvar och vi måste hitta en lokal om det ska kunna bli något lan. Jag vet en nära mig, Klockargården på Backen. Men kruxet var att det inte finns någon uppkoppling över huvudtaget där.:( Vi måste bara hitta en lokal så vi kan ha lanet.:eek:

  • Oregistrerad
  • 2003-10-28 00:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ
Hmm det viktigaste är väl att lokalen rymmer ca 20 pers, har fast uppkoppling, toaletter/dusch, tillgång till matställe/affär i närheten.

Det passar ju precis in på ditt hus!

  • Medlem
  • 2003-10-28 00:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av ThunderMac
Det passar ju precis in på ditt hus!

Kanske det, men där får vi inte vara tyvärr.:D

Det ser inget vidare ut boys and girls! Tyvärr lutar det åt att vi får skjuta på det hela.

  • Medlem
  • 2003-10-29 16:23

Hurra! för jag hade ändå inte kunnat komma, och då ska inga andra komma här och ha kul.

Det är ju ändå halloween o sånt, så de finns ju stor chans att många har andra planer...

Håller med. Skulle ändå inte kunna

Jag har lovat Jon att titta på om vi skulle kunna göra detta hos oss senare i år.
Om vi gör det så måste det bli det bästa Mac-Lan som någonsin gjorts.
Vi har trots allt ca. 250 unga Macanvändare...

  • Oregistrerad
  • 2003-10-31 11:33

Synd det inte blev av, men vi får väl hoppas det blir riktigt bra när det väl blir då.

  • Medlem
  • 2003-10-31 11:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av Micke W
Jag har lovat Jon att titta på om vi skulle kunna göra detta hos oss senare i år.
Om vi gör det så måste det bli det bästa Mac-Lan som någonsin gjorts.
Vi har trots allt ca. 250 unga Macanvändare...

Kanske ett lan till jullovet då, eller?;)

Jullovet? Nooooo! Är på semester då

Bevaka tråden