Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iChat AV och PC

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Borde inte Apple göra en "iTunes" och porta iChat till xp & 2000? För det finns ju inga andra klienter som stödjer de standarder som apple själva följer.. eller är någon utvecklare på gång?

för "for the rest of us" stämmer ju inte riktigt...

borde bli "for the rest of them" ju! (alltså ifall iChat/klon kommer till pc)

Faktum är att det verkar som att Apple använder en standard som heter SIP (Session Initialization Protocol).
Denna stöds av MS Netmeeting också.

Men pucko-Apple har ju låst oss till deras/AOLs server så man kan ju inte konfigurera något vettigt i klienten.

Vad de borde göra är ju att göra en iChat AV Pro som de tar betalt för. Den skulle jag nog kunna tänka mig att köpa för en 500kr eller så.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-26 15:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonas Mellander
Vad de borde göra är ju att göra en iChat AV Pro som de tar betalt för. Den skulle jag nog kunna tänka mig att köpa för en 500kr eller så.

Och vad skulle den göra då ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-26 21:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonas Mellander
Faktum är att det verkar som att Apple använder en standard som heter SIP (Session Initialization Protocol).
Denna stöds av MS Netmeeting också.

Netmeeting kör inte SIP, däremot gör MSN Messenger det.

IChat gör det bara efter att ha kopplat upp sig med hjälp av AIM.

min poäng: vi behöver ett program med AV-möjligheter till PC.

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2003-10-26 23:25
Citat:

Netmeeting kör inte SIP, däremot gör MSN Messenger det.

MSN Messenger kör inte SIP, däremot gör Windows Messenger det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-27 01:28

Förlåt mig, så dum jag var. MSN Messenger kunde bara köra SIP i version 4.5 - 4.7, nu är det bara Windows Messenger som kan SIP.

Hur kunde jag skriva nåt så tokigt och blanda ihop de båda päronen.

Självklart är det bara Windows Messenger som kör SIP numera. F'låt.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-27 02:13

Jag vet att det här inte har riktigt med saken att göra. Men nu är det så att jag har intallerat panther på mina pbs.
Nu till saken! på min 12" funkar iChat precis som det ska. Men inte på 15" den säger hela tiden att jag har fel lösen till användaren. hur tusan göra man nu???

1
Bevaka tråden