Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.3.1 ute...

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2003-11-12 09:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av bengts
Batteri livs längd halverat med 10.3.. ingen skillnad med 10.3.1 detta jamfört med 10.2... och en PB G4 667mhz ssm nu har mindre än 70min ..hade min 3tim innan updatering av mjukvaran!

Kanske är läge att återställa PMUn?

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449-s

  • Medlem
  • Varberg
  • 2003-11-12 13:15

Fortfarande in lösning på att ena datorn i nätverket här envisas med att slå av fildelningen efter omstart... Frustrerande, vet nån hur man löser det?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-12 17:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av Macus
Fortfarande inget stöd för QE och GeForce 4MX i Sawtooth.

Synd

Citat:

Skrevs ursprungligen av skamuel
Fortfarande in lösning på att ena datorn i nätverket här envisas med att slå av fildelningen efter omstart... Frustrerande, vet nån hur man löser det?

Jag vet inte om det kanske finns några preference-filer du kan prova att kasta. Om du gör en ny användare får den då samma problem?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-12 19:35

Stödet för dasslockets skärm är inte fixat.

  • Medlem
  • 2003-11-12 23:59

Upptäkte en bugg i Safari 1.1 som kom med 10.3. Om man vill kopiera en bild från en hemsida genom att ta tag i bilden o "dra den" till ngt ställe (mapp, skrivbordet etc) så hamnar två bilder där istället för en bild. Är detta löst i 10.3.1 eller är det till att vänta tills en ny uppdatering av Safari kommer?

Senast redigerat 2003-11-13 00:09
  • Oregistrerad
  • 2003-11-13 00:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av moki
Upptäkte en bugg i Safari 1.1 som kom med 10.3. Om man vill kopiera en bild från en hemsida genom att ta tag i bilden o "dra den" till ngt ställe (mapp, skrivbordet etc) så hamnar två bilder där istället för en bild. Är dette löst i 10.3.1 eller är det till att vänta tills en ny uppdatering av Safari kommer?

Fungerade som det skulle när jag testade iaf..

Kör man i skärmen i svartvit eler gråskala, och kör iTunes Bildeffekter så är den i färg

Cubase SX har grafikproblem med bortfallande knappar osv.. Steinberg hävdar att det är Panther´s grafikmotor som är fel och det är Apple som måste komma med en ny uppdatering, sen om Apple är intresserade av att andra mjukvarutillverkare än sina egna också skall funka är ju en annan fråga

  • Medlem
  • Varberg
  • 2003-11-13 08:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av jolander
Jag vet inte om det kanske finns några preference-filer du kan prova att kasta. Om du gör en ny användare får den då samma problem?

Testade att skapa en ny användare. Slog på fildelning och startade om datorn - samma sak. Har använt Cocktail för att rensa ur cachefiler - utan resultat. Finns det några prefs i rotbiblioteket jag kan pröva med att slänga? Mina fildelningsinställningar måste väl ligga sparade i en fil någonstans, eller hur funkar det?

Om någon har ett tips som involverar Terminalen får ni gärna vara övertydliga, jag känner mig fortfarande lite på djupt vatten när det kommer till sådana saker.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-13 12:08

Gaah! Kernel Panic hela tiden. Vad beror det på??
-10.3.1?
-Ev. kasst RAM (Icke Apple)?
-Transparant Dock?
-Candybar?
-Den nya skärmen på min PB (som även har problem att slå på efter ha hamnat i skärmvila), men saknar moln(!)?
-Nätverksanslutningen?
-Dåligt humör rent allmänt?

problem...problem...

  • Oregistrerad
  • 2003-11-14 08:57

Batteritiden på min Powerbook G4 = 70% SÄMRE, jo jag har testat och nollställt PMU:n. Fläkten går i ett, under 10.2.8 så gick fläkten ev någon gång per dag nu efter uppgraderingen så 2-3 gånger per timme.
Uppkopplingen till min Windows server fungerar mycket sämre jag kan inte lägga till enheter som bokmärken då hänger sig datorn.
fler problem.... fler problem...

Citat:

Skrevs ursprungligen av c5j
Gaah! Kernel Panic hela tiden. Vad beror det på??
-10.3.1?
-Ev. kasst RAM (Icke Apple)?
-Transparant Dock?
-Candybar?
-Den nya skärmen på min PB (som även har problem att slå på efter ha hamnat i skärmvila), men saknar moln(!)?
-Nätverksanslutningen?
-Dåligt humör rent allmänt?

problem...problem...

Vet inte om det är Candybar som strular för sig, men det finns en ny version (1.6.1) för nedladdning nu.

"This new version is fully qualified for use with the newly released Mac OS X 10.3.1 and is a free upgrade for registered users."

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-11-15 11:34

Så fort jag markerar ett brev i Mail så blir det "shut-down" och iväg med crash-report till Apple.......*stööön*

Citat:

Skrevs ursprungligen av ThomasC
Så fort jag markerar ett brev i Mail så blir det "shut-down" och iväg med crash-report till Apple.......*stööön*

Stäng "Mail".
Släng "com.apple.mail.plist" som ligger i "*hemmappen*/Bibliotek/Preferences/"

Starta mail och skriv in kontoinställningarna igen.

Hjälper inte det så kan du testa flytta ut mappen "Mail" som ligger i "*hemmappen*/Bibliotek" till skrivbordet och sen öppna programmet Mail och importera de brev som finns i den "Mail" mapp som lades på skrivbordet.

Kan vara bra att göra en kopia på "Mail"-mappen innan man börjar mickla....

Reparera skivbehörigheter med "Skivkontroll" som ligger i "Program/Verktygsprogram" är alltid bra.

Jaja, hoppas det ordnar sig.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-17 13:01

Jag hade bytt plats på minnesmodulerna, så att apple-orginal var på den sekundära och icke-apple var på första platsen. Efter ett tillbaka byte så syns inga fler kernel panics.. Borde ha varit det...

Jag har haft Panther hemma i två veckor nu men inte hunnit installera (PB12") och när jag läser den här tråden funderar jag på om det är värt besväret innan 10.3.2.

Men är problemen här representativa? Finns det någon mer översiktlig och komplett sammanställning över risker, buggar, strul, feppel och program/hårdvara som inte gillar Panther?

/
Johan

Någon av er med problem som testat att skapa ett nytt konto och köra från det ett tag? Funkar datorn som den ska då kan ni räkna med att problemen finns i biblioteksmappen, troligen Preferences.

Underlättar felsökning en del.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-19 21:26

Konstigt att de inte har lagat SMS-funktionen i 10.3.1 adressboken. Man måste fortf sudda en massa osynliga tecken innan man börjar messa... Kasst--

Panther OS X 10.3
På en PB G3 FireWire fungerar ej utskrifter från Apple's egna program. en A4-sida blir nedkrympt till oläslighet i ena hörnet av papperet. Utskrifter från Microsoft Office och Adobe fungerar dock.
Ett program störtar vid utskrift. Alla dessa fel förekommer inte på en G4-dator. Är det någon här som har haft problem med utskrifter i miljön PowerBook G3 <->HP LaserJet ?
PB:n är på 400MhZ, 768 Mb RAM.

Min epson 1240U (scanner) slutade funka

J.

Bevaka tråden