Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första julen i Göteborg

Tråden skapades och har fått 61 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-13 11:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nelson
Snö här i Borås idag, Till min dotter Amanda's glädje!

Trevligt. Flingorna faller här i Stockholm också idag, med +1 °C i luften.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-13 13:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Låter kul. Jag tror att hela trion kan titta förbi (pappa jobbar nog på måndag iofs).

Jag har upptäckt ett ställe som heter Joe Forellis som var riktigt bra.

Mmmm... deras burgare är i världsklass, tillsammans med en "sambuca_milkshake" får man paltkoma & kan knappt släpa sig ut till Herrtoa & kissa på Mussolini... Nice, synd att det ligger på avenyyyyn & befolkas av "folk som hänger på avenyn"...

Ska vi boka bord där kanske? Eller är det för mycket überklass?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-14 04:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Ska vi boka bord där kanske? Eller är det för mycket überklass?

Mingelvänligheten är liten bland borden & uppe i baren höjs det garanterat ögonbryn om det halas fram linux-skägg & PB´s... Har inget emot überclasse annars... (Farelli är mera Volvo-pastell-radhus än Merca-3piece-mansion)

Som vanligt föreslår jag en hotellbar. Fast denna gång på marken. Och på Avenyn - überklasse eller inte. Radisson SAS Park Avenue Hotel. Om vi nu bara ska bara

Se denna snurrbild. Numera ligger den väl direkt till vänster bakom receptionen???

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonaz
Farelli är mera Volvo-pastell-radhus än Merca-3piece-mansion

  • Medlem
  • 2003-12-14 13:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kenneth Pilo
Se denna snurrbild. Numera ligger den väl direkt till vänster bakom receptionen???

:eek: Höll nere piltangenten och huuuj vilken åktur det blev rena lisebergsåkturen:D
Så där vill man ju inte bli av ölen

Jag är med på söndag den 21 december...
Nancy

  • Oregistrerad
  • 2003-12-14 16:55

Eftersom jag blev skickad att skicka och därpå fått svar så kan jag högtidligen meddela att GyllenPrag ( http://www.gylleneprag.com/ - sveaplan) har öppet till kl.22 på söndag den 21:e
(och är det som förr så är inte 22 heligt… lite beroende på stammisarnas dagsform…)
Antar att de alltjämt har sitt eminenta glüwein varmt - minns det med en angenäm smak från förr…

Då denna kväll - den 21:e december - är ämnad för hedniska riter som Midwinterblodt så torde någon hög alm i närliggande slottsskogen komma väl till hands att offra några peze och win-programerare i för en fruktsamt år för alla och en var i deltagande mac:communityn…

Andra ställen går givetvis bra - men glöm inte närliggande plats för offer vid midnatt…

jag vill också vara med på söndagen, det låter som ett ypperligt tillfälle att få träffa allihopa igen...

men men men...
mor kära mor fyller den 22a december, så chansen är stor att jag åker till henne redan på lördag eller söndag, vi brukar vara familjen hela julhelgerna...

jag ska se vad som blir, ska snacka lite med mor och se om det inte går att komma lite sent på måndag morgon, i kravlande och glatt tillständ...

M

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kenneth Pilo
Se denna snurrbild. Numera ligger den väl direkt till vänster bakom receptionen???

Nej, glöm detta. Det jag tänkte på var en kaffebar som stänger ca 19.00. Det som syns på snurrbilden är det gamla stället till höger vid entrén.

Nu föreslår jag Lounge lilla bar på avenyn.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-15 22:23

Trevligt...
Kommer sent som tusan dock, har fått tag i biljetter till "Konungens..."

Bil på service!

Jag åker tåg imorgon, landar i Götet 16.52.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Bil på service!

Jag åker tåg imorgon, landar i Götet 16.52.

You wish!

  • Medlem
  • 2003-12-18 21:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
You wish!

Förstår inte vad du menar. Jag har åkt tåg ganska mycket den sista tiden och måste säga att det är helt sjukt hur de håller tiderna.

Förstår faktiskt inte heller. Har åkt X2000 mellan Stockholm och Gbg 17 gånger i år, och endast en gång var det försenat. Med fem minuter. Skulle vela säga att det är ganska bra statistik.

Citat:

Skrevs ursprungligen av 3OPAH
Förstår inte vad du menar. Jag har åkt tåg ganska mycket den sista tiden och måste säga att det är helt sjukt hur de håller tiderna.

Då var det väl jag som hade otur då. Åkte samma tåg som Martin strax innan jul förra året och vi var inte i Götet förrän strax innan 20.00 vilket gjorde att vi missade Oslo-tåget och fick åka till Mellerud istället...

Skulle varit framme i Dals-Ed vid 19.30-tiden, nu blev det närmare midnatt. I år tar vi bilen. Det blir billigare också.

Aha - låter inte så kul.

Vi har iofs inte någon brådska - julen är ju inte förrän nästa vecka!

Nu åker jag!

  • Oregistrerad
  • 2003-12-19 11:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Nu åker jag!

Be lokförarn köra försiktigt

nu är vi kumla - surfar via GPRS!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Låter kul. Jag tror att hela trion kan titta förbi (pappa jobbar nog på måndag iofs).

Jag har upptäckt ett ställe som heter Joe Forellis som var riktigt bra.

Forellis är svinbra. Maten är kanon men servicen varierar.

Forellis? Bara för att vi är i Göteborg, handlar inte allt om fiskar

http://www.joefarelli.com

Lördag förmiddag - vaknar i GBG.

Nu ska vi inhandla lite prylar till lägenheten, det är semi-kaos här just nu.

IKEA på en lördag innan jul, när dom har julrea? Grattis!

  • Medlem
  • 2003-12-20 12:22

Lider med er.... inte roligt med ikea en sån här dag :-(...blir nog bättre när dom byggt färdigt Gbg's andra IKEA hus.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-20 16:41

Jaha, var och när?

Jag ska gå till min lokala affär och köpa köttbullar, se till att ha svarat när jag kommer tillbaka!

IKEA var hellugnt - det var inte alls mycket folk. Det blev en hel del: ny soffa - soffbord - två fåtöljer- 2 taklampor - 1 golvlampa och lite till. Nu ska vi skruva!

  • Oregistrerad
  • 2003-12-20 17:01

Till det dricker man screewdriver…

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-20 17:05

IKEA nr 2 byggs strax norr om Göteborg vid Coop Forum Bäckebol. Blir väl färdigt någon gång under nästa år.

  • Medlem
  • 2003-12-20 17:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Till det dricker man screewdriver…

Bevaka tråden