Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välja jog-shuttle

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte börja redigera lite film men Final Cut express, och prylgalen som jag är (dessvärre) "måste" jag ju ha en controller/jog shuttle.

Frågan är vilken bara...

Denna eller kanske den här. Vad är skillnaden?
eller
den här kanske.

jag vet att det finns dyrare, men jag tänkte inte överdriva (jag är ju bara nybörjare trots allt)

har kollat den.... är det inte fler som har något att säga.

framför allt undrar jag skillnaden mellan dom två första där, ser väldigt lika ut

Det är samma plastiga leksakmekanism i båda två. Odugligt till redigering IMHO.

Synd att den här inte finns till Mac:
http://www.editorsguild.com/newsletter/MayJun03/lightworksredux.html

Det är i alla fall en riktig handkontroll som går att använda.

Men det är klart att om man aldrig suttit med en riktig handkontroll så vet man ju inte vad man missar med en sån där Shuttle-mojäng - och då kanske det duger...

  • Oregistrerad
  • 2003-12-18 11:53

Fler förslag:

http://www.promax.com/Products/Detail/22015

http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=productlist&A=details&Q=&sku=193809&is=REG

http://www.focusinfo.com/products/mxprodv/mxprodv.htm

Den sistnämnda kanske kostar en del, såg aldrig något pris, men den är Mac kompatibel, dock stod det inte uttryckligen G5, bara G3 och G4.

Vet inget om hur de är, bara att de finns.

På tal om att inte överdriva, var ligger din övre gräns?

De första två är samma plast som de tidigare förslagen - fast plasten har en lite annan men lika racklig design IMHO.

Det sista förslaget är ingen handkontroll. Det är en digital videomixer (tape to tape). Helt onödig om man har en icke linjär redigering som FCP.