Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacPub i Göteborg

Tråden skapades och har fått 108 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2003-12-09 21:59

Kunde inte denna gången heller
Men nån gång så slår jag till!
Gärna på en ojämn vecka.
Hoppas ni hade trevligt.
//Nicke

Tror att vi alla trivdess... blev väl ca: 11-12 sycken - saknade Anna som hade bättrat på könskvoteringen till Nancys fördel - de sista gick ca: 22:45

Gott nytt till alla som var där och som fick förhinder. MikaelF tog någon bild som kanske ses framöver, han visade förövrigt en snygg FW-låda som han fått hem från Tyskland, var nog 50% lägre pris än de som Martin nu lanserar. Johan var där och fick ett grattis till att ha blivit pappa alldeles nyligen

Ungefär så var det i goa vänners lag...

Olle

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-10 09:30

Klart man trivdes, snacka Mac och dricka Guinness. Var dock tvungen att dra strax innan 22-strecket.

Tack till alla för goa sällskap..
Lycka till för de som ska tenta nu..
och en riktigt god jul och gott nytt.....

Nancy

För en icke närvarande: klapp i händerna för Onkel Olle som såg till att regissera denna afton!

  • Medlem
  • 2004-01-03 14:20

hej, helt ny på 99mac å helt ny macägare så ja lägger självklart inte detta inlägget där det borde ligga men ja tänkte om nån vet vart jag bäst kollar upp om macen jag köpt är stulen. köpte på marknad, en G4~733 för 3500,,,, rimligt? jag var lite nyfiken på macen å sen gick affären så fort så ja blev lite misstänksam lämnade pengarna (han var mycket påträngande) å sen stack gubben utan att lämna telnummer eller nått. han verkade heller inte riktigt veta vad det fanns i datorn, han sa att det fanns cdbrännare i men det satt bara en zipdrive i så ja börjar misstänka mer å mer att den e stulen... vet ni vart jag kan vända mig för att kolla upp detta? har polisen nått register? finns det nått register på internet man kan kolla detta på??? med nån form av cpunummer eller nått?

Väldigt lurigt att köpa så.
Försäkringsbolagen har listor på efterlysta grejor, även polisen, men de kan lägga beslag på den.

risken finns att så fort du är uppkopplad på nätet att de kan spåra din dator och då åker du dit om du inte kan visa kvitto på vem du köpt den av om den händelsevis är stulen.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-03 14:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pocahontas
risken finns att så fort du är uppkopplad på nätet att de kan spåra din dator och då åker du dit om du inte kan visa kvitto på vem du köpt den av om den händelsevis är stulen.

Va? Det där är väl omöjligt? Den enda gång ett serienummer eventuellt skickas någonstans är väl när man besöker Software Update (men inte ens då skickas det med) eller registrerar datorn?

Man kan spåra datorns IP-nummer

  • Oregistrerad
  • 2004-01-03 15:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pocahontas
Man kan spåra datorns IP-nummer

Fast det ändrar man ju - eller om det är DHCP så ändras det automatiskt…

(edit: Du menar "mac"?)

Sedan så är det ju det där med den nya lagen om godtrosförvärv. OM den är stulen och du INTE har kvitto eller INTE kan peka på vem du köpte av så kommer du nog ligga risigt till då eller om du vänder dig till försäkringsbolag eller polis. Rekomenderar alla att inte handla på detta sättet. Varför ta risken att upptäckas då datorn kanske hamnar på en verkstad. Ta alltid kvitto och be om legimitation, se till att dessa uppgifter typ namn & personnummer finns på kvittot. Som jag ser det så är det inte hållbart att handla på detta sättet... går inte ens att skylla på OM man ansett sig vara naiv, dvs. godtrogen.

när det gäller det här med macpub? borde iinte 7:ans ölhall vara en fin mötesplats för ett par bärs och macsnack?
känns ju lite som det suger i öltarmen snart....

Jag tycker det är dags igen... för en macpub
Något förslag för en dag ?

Lista:
Nancy Duclos:eek:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nancy Duclos
Jag tycker det är dags igen... för en macpub
Något förslag för en dag ?

Lista:
Nancy Duclos:eek:
Thomas Magnusson

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-20 12:03

Ni kan alltid räkna in mig. Dricka bärs är ett fritidsintresse jag har. Helst bör puben vara utrustad med Guinnesspump, dock. Mörk Staropramen på flaska sväljs med god min också. Äh va fan, jag dricker allt med etikett och ibland utan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-20 12:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av Linus
Ni kan alltid räkna in mig. Dricka bärs är ett fritidsintresse jag har. Helst bör puben vara utrustad med Guinnesspump, dock. Mörk Staropramen på flaska sväljs med god min också. Äh va fan, jag dricker allt med etikett och ibland utan.

En gång för alla, nu väljer vi Woijarski på skanstorget...
Mörk staropramen på FAT...

Jonaz utnämnes här med till inpiskare / befälhavare / inroppar etc. - det behövs åter någon som säger att så här blir det, jag gjorde det förra gången nu behövs unga krafter

olle

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-20 13:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Jonaz utnämnes här med till inpiskare / befälhavare / inroppar etc. - det behövs åter någon som säger att så här blir det, jag gjorde det förra gången nu behövs unga krafter

olle

Fasen oxå
Okey... Ny tråd skapas.

jag tycker fortfarande träbordet på 7ans ölhall dominerar. staropramen på fat, ja...dom serverar ju bara öl därinne. jag är med så länge som det inte är på en vardag.

hur segt lät inte det, klart jag kan tänka mig en vardag också....

Bevaka tråden