Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Clean install. Hjälp och råd...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har tänkt göra en s k clean install av Panther och har bestämt mig för att spara min ~user-mapp och mappen "program" på en annan dator. Det borde väl räcka för att inte behöva installera om allting? Men när jag försöker kopiera över mappen program säger den (datorn) att jag inte har tillräcklig behörighet och avbryter. Hur ska man gå till väga... Jag vill inte sitta och installera alla mina program igen...

Övriga tips och råd i samband med clean install emottages också tacksamt...

  • Oregistrerad
  • 2004-01-31 15:08

tror nog ccc kan fixa det, eller en inloggning med root. Grejen är , tror jag, att du försöker kopiera ngt som används av system och dig själv. Lite som att försöka rita av insidan på ditt eget huvud lixom.

Jag gillar liknelsen med att rita på insidan av sitt eget huvud. Lite österländskt och mystiskt. Begriper däremot inte

Vad är ccc?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-31 15:18

carbon copy cloner, egentligen till för att göra en kopia av hela systemdisken men man kan klicka bort det man inte vill spara och göra en diskimage bestående av applications mappen och users mappen.
Finns på versiontracker och tack, jag gillar att vara lite österländsk och mystisk tackar man aldrig nej till

1
Bevaka tråden