Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5 Vila på vila...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-07 14:13

Har problem med en dual G5 2 GHz. När datorn varit i vila, och man väcker den, startar den upp utan problem, men man kan bara använda den i ca 3 sekunder, sedan går den automatiskt till vila igen.

Problemet fanns när jag körde 10.2.8, och även efter formattering och installation av 10.3.x.

Någon som känner igen detta symptom, eller läst om det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-08 21:20

Är det fortfarande ingen som upplevt detta eller läst om det? Blir att kontakta Apple, och se vad de säger.

Jag har också upplevt detta. Datorn vaknar, man hinner som bäst klicka lite, sen går den i vila igen. Ytterst störande! Har tyvärr inte lyckats lista ut vad det beror på. Kör 10.3 på en G5 2x2 GHz.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-08 22:47

Känns som det är något med hårdvaran, då jag kört med både 10.2 och 10.3, och har samma problem med båda. Formatterade disken mellan systeminstallationerna.

Skillnaden från standardkonfigurationen för min del, är en Logitech MousMan Optical dual sensor kopplad till datorn istället för Apples tingest de levererar till mus. Dessutom använder jag en Dell CRT-skärm kopplad via Apples medföljande DVI-VGA-adapter. Skärmen skulle kunna vara en orsak till problemet, kolla liknande symptom med tidigare Mac-modeller nedan:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61697

Symptom som har med skärmadaptrar att göra, dock inte samma symptom:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86219

Använder du en 'vanlig' CRT-skärm?

I början hade jag min CRT-skärm kopplad till DVI-porten med den medföljande adaptern. Problemet dök upp lite då och då, men inte alltid. Numer har jag skärmen kopplad till ADC-porten via en VGA-ADC-adapter. På DVI-porten sitter nu TVn via DVI-SVHS-adapter. Sedan jag gjorde adapterändringen har jag inte sett problemet, men det kan lika gärna bero på att jag inte har använt viloläget (vad jag kan minnas).

Om du kontaktar Apple ang detta så posta gärna deras svar här. Skulle vara intressant att veta vad de gör för åtgärder.

1
Bevaka tråden