Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail.app spamfilter slutar fungera

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har det hänt två gånger. Igår krashade Mail.app och när jag startade det igen var spamfiltret sönder, enda sättet att få den märka och flytta spam är att köra Reset och lära om han igen. Lite tråkigt när man fått den att rensa spam bra.

Ett känt problem?

  • Medlem
  • 2004-02-13 15:32

Något liknande hände mig. Helt plötsligt började Mail krasha så fort jag klickade på "Junk"-knappen. Som tur var så hade jag en inte alltför gammal backup av min Mail-mapp, så jag slängde det gamla spamfiltret (eller filen som håller den informationen) och lade in motsvarande från min backup-CD. Filen heter LSMMap och finns här: ~/Library/Mail/LSMMap

"Skönt" att se att man inte är ensam. Har råkat ut för precis samma sak. Alla försök att uppdatera spamfiltret så störtdyker Mail - vilket känns duktigt surt. Frågan är vad man ska göra om man inte har någon backup? Även fast jag börjar om från början så störtdyker det omgående så fort jag försöker lägga till adresser. Har inte haft OSX tillräckligt länge för att veta hur jag ska göra ens för att installera om programmet (eller vad som nu kan vara vettigt...).

Det funkar inte att köra Reset?
Annars kan du kanske prova med att ta bort ~/Library/Mail/LSMMap.
Jag har dock inte provat det, jag har inte ens den filen, min heter LSMMap2.
Har du mycke problem så kan du flytta hela Mail mappen och starta Mail.app, då får du nog helt fräsha inställningar. Brevlådorna kan man dra in senare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-14 00:27

Prova köra diskutillity/Skivverktyg och sen kontrollera/reparera skivtillbehörigheter, det fixade min mail.app som hela tiden krashade som ni beskrev det. Uppdaterade också till senaste OS X

Senast redigerat 2004-02-14 19:54

har testat några av era tips och för tillfället verkar det fungera. håller tummarna, om än något skeptiskt...

hur som: tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden