Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sök felaktiga typsnitt i InDesign

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att söka och visa i InDesign-dokumenten var felaktiva typsnitt används/försöker användas?

Inte säker på om jag förstår vad du menar men sök "preflight" i hjälpen. Funktionen hittar du under Arkiv/File.

Så här menar jag. Jag preflightar dokumentet och får reda på att vissa typsnitt saknas eller är felaktiga, vill då veta var i dokumenten de försöker användas för att ändra dessa. Detta för att inga missförstånd ska uppstå i något led.

Min Indesign säger till när jag öppnar dokumentet om det finn några typsnitt som jag inte har/inte aktiverat.

I den rutan kan jag även klicka på replace och byta ut typsnittet till det jag vill använda överallt i dokumentet. Gör jag inte det markerar indesign den texten med en röd bakgrund.

Vet inte om det är någon inställning som man måste göra för att få det som jag har det men det tror jag inte.

Hoppas det kan hjälpa på nåt vis.

Ok, grejen är att jag tror inte typsnitten används "på riktigt" i dokumentet någonstans, utan bara ligger och skräpar. Indesign skapar frågor om typsnitt som typ Times New Roman Alternate 1396, som verkligen inte finns, utan något som InDesign blandar ihop av två typsnitt.

menyn "Text" > "Sök efter teckensnitt"

Funkar det inte så kan du prova att bara spara om dokumentet med Spara som. Det rensar en massa skit ur dem.

Tackar, ska testa!

1
Bevaka tråden