Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gör din externa brännare iDVD-kompatibel

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-02-13 09:37

Vet inte hur många modeller som det kan funka på dock...

http://www.hardmac.com/niouzcontenu.php?date=2004-02-12#1577

  • Avstängd
  • International user
  • 2004-02-13 09:42

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Om jag förstår texten rätt så kan iDVD fungera med ett par modeller
av brännare, dock endast interna. Övriga iApps kan fungera med externa.

Kan dock ha förstått det hela fel!

// Danne

  • Avstängd
  • International user
  • 2004-02-13 09:50

Vad jag förstod, sä gällde det även externa och iDVD, men svaret får vi väl inte förrän någon har testat, jag kan inte testa förrän ikväll.

"Thus, if you install one of these burners, it will be recognized. Paradoxically, these files are far more interesting for internally installed burners than for Firewire ones, as in the first case, the burners become compatible with iDVD."

Detta var vad jag tänkte på...

  • Medlem
  • 2004-02-13 10:14
Ursprungligen av Stenbäck:

"Thus, if you install one of these burners, it will be recognized. Paradoxically, these files are far more interesting for internally installed burners than for Firewire ones, as in the first case, the burners become compatible with iDVD."

Detta var vad jag tänkte på...

Sant. Luddig text. Ni med de aktuella brännarna får prova helt enkelt

Jag har en.......och skall beställa en PB inom kort. Då mest
troligt utan Superdrive........det verkar ju som om en lösning närmar
sig åtminstone.

  • Avstängd
  • International user
  • 2004-02-13 20:05

Nu har jag testat och det funkar inte med iDVD , men det funakr med iPhoto, iTunes och DiscBurner.:)
Har en LaCie D2 (Pioneer 106D)

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-10 10:31

Det finns ett tydligen nytt smidigt hack som gör att iDVD funkar direkt med externa brännare med DVD-R

http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=23370

Senast redigerat 2004-03-10 10:46
  • Avstängd
  • International user
  • 2004-03-10 10:44
Ursprungligen av mattan:

Det finns ett tydligen nytt smiddigt hack som gör att iDVD funkar direkt med externa brännare med DVD-R

http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=23370

Det låter för bra för att vara sant, någon som vågar testa??

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-10 10:49
Ursprungligen av Mattias L:

Det låter för bra för att vara sant, någon som vågar testa??

Killen på xlr8yourmac har testat och han brukar kunna sina grejer

Citat:

The download file there (see later forum post down that linked page which has a download link) unstuffs to 2 files in a folder (w/Adobe PICT resource file icons) - copy them (not the folder) to your root user folder, then launch iDVD and when pressing the burn button - hold down the "Control" key. (A dialog should pop up with available drives to burn to). The burn to my PX-708A (in OWC Firewire case) hasn't completed yet but it did allow selecting the drive as a target (listed both the internal PB G4 superdrive and the PX-708A drive - I chose the PX-708A).
Update - the burn completed successfully to my PX-708A. (Disc mounts/plays fine.) I used iDVD 4.0.1 but the trick works on iDVD2 and iDVD3 also according to readers.

  • Avstängd
  • International user
  • 2004-03-10 10:50
Ursprungligen av mattan:

Killen på xlr8yourmac har testat och han brukar kunna sina grejer

Då så! Jag måste testa.

Hur går det?

  • Avstängd
  • International user
  • 2004-03-10 21:59

Ja, det funkar..... Hur sjukt kan det bli??? :-9

Fantastiskt........

  • Avstängd
  • International user
  • 2004-03-11 14:17

Update: Det funkar helt fantasktiskt bra, kan välja att bränna eller spara som disc-image. återstår väl att se hur länge deta påskägg finns kvar, har en känsla av att det kommer en uppdatering från cupertino så snart detta "hack" blir mera känt.

  • Medlem
  • 2004-03-11 15:56

Jag tror ärligt talat inte att de bryr sig... de vill nog inte stå för det bara. De står bara för deras egna brännare, vilket kanske inte är så konstigt.

Samma sak gäller väl hacket till iBooken. De tycker nog att det blir för komplicerat, plus att det finns ett litet problem med att skrivbordsbilden inte hänger med som den ska. De vill inte garantera funktionen.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-14 11:42

Räkna med att detta hack kommer att sluta fungera med nästa update av iDVD 4. Apple blev sura när det kom en hack för stöd av externa DVD brännare för något år sen. Istället för att ha stöd för externa DVD skrivare även om de är helt utan stöd av Apple så spärrar de funktionen. Helt uselt!

//Rob

1
Bevaka tråden