Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med products i zope

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har problem att installera produkten NuxUserGroup på macen. släppte mappen "NuxUserGroups-0.9.3" i "/Applications/Plone/Data/Products" som är min instance_home men zope verkar inte hitta den.

har även provat att släppa den i /Plone/Zope/lib/python/Products men det funkar inte heller. Sök hela nätet men hittar ingen support för detta ärende....

...installerade en annan product tidigare och då var det bara att släppa släppa den i /Plone/Zope/lib/python/Products och starta om servern

det som är mest frustrerande är att jag fått det att fungera på 2 windowsburkar och eftersom jag är den enda som kör mac och inte får det att fungera på macen börjar folk titta snett på mig....jag e ju van att glänsa....

finns det någon bra editor jag kan hämta för att läsa python scripts. kan heller inte läsa loggen....försökt via terminalen men det är jag inte så haj på...

lite data om vad jag kör. powerbook g3 pismo, panter (senaste (alltid))

The Control Panel provides access to system information and management functions such as database and product management.
Zope Version (Zope 2.6.2b5 (source release, python 2.1, linux2), python 2.1.3, darwin6)
Python Version 2.1.3 (#2, Sep 16 2002, 19:32:07) [GCC 3.1 20020420="20020420" (prerelease)]
System Platform darwin6
SOFTWARE_HOME /Applications/Plone/Zope/lib/python
ZOPE_HOME /Applications/Plone/Zope
INSTANCE_HOME /Applications/Plone/Data
CLIENT_HOME /Applications/Plone/Data/var

Senast redigerat 2004-03-12 17:24

ingen som har koll?? eller vet vart man kan vända sig

Det har löst sig nu, vet inte om det är hela sanningen men produkterna som jag fått var .zip
det kan ha skapat problem har jag fått höra. python scripten bör vara gzippade eller .tar.....
laddade ner ozippade versioner av produkterna och voilá

1
Bevaka tråden