Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ehh.. min PB är borta...kanske

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-15 21:07

Skickade in min alu15 för nåra dagar sen. UPS kom o hämtade den från receptionen på jobbet. Enligt receptionisten så muttrade UPS-killen nåt om att det saknades nån streckkod på lådan. Kanske jag slet bort lite många lappar på lådan jag fått. Men UPS-killen tog den o for iaf. Idag blev jag lite skeptisk o ringde Apple Teknisk Support. De ringde rep-avdelningen, men de hade inte fått in den.

Frågan är nu: Vad händer om den är borttappad?
Vems fel är det?
Får jag en ny bättre 'book? gratis?

Oroar jag mej i onödan o skriver onödig inlägg bara för att min precious är borta för tillfället?

Förhoppningsvis oroar du dig i onödan. Jag råkade ut för att en powerbook försvann för några månader sedan.
Hade på kundens begäran frågat efter reparationsstatus och fick till svar att den inte kommit till verkstaden i Holland. Kände paniken komma krypande och tänkte kasta mig på telefonen till TNT. Bara några minuter senare fick jag ett mejl från samma person att teknikerna undrade över vad de skulle göra med en dator vi skickat ner och som inte var loggad i servicesystemet. Det var samma dator jag nyss efterlyst.

Det visade sig att jag lyckats byta ut ett "S" mot en "5" i serienumret. Numer läser jag in alla serienummer med streckkodsläsare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-15 21:45

det e sällan nånting tappas bort på UPS kan jag lova.
så hoppas inte för mycket på en ny dator

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2004-03-15 22:20
Ursprungligen av b0bben:

det e sällan nånting tappas bort på UPS kan jag lova.
så hoppas inte för mycket på en ny dator

Precis, det brukar alltid ordna sig. Det enda man kan hoppas på är att Apple tycker att felet är så stort att de ger dig en ny dator. Men då får du som regel samma modell som du skickade in till dem.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-15 22:20

99mac och Safari trivs inte

Ursäkta men jag kom in i fel forum

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-16 18:54

Den har fortf inte kommit in till Apples rep i Holland. De sa att jag själv får ringa UPS. Och inget trackingnr har jag...

man kan ju inte slita bort lappar som sitter på lådan man får! de är inte ditsatta utan anledning.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-17 11:59
Ursprungligen av statemachine:

man kan ju inte slita bort lappar som sitter på lådan man får! de är inte ditsatta utan anledning.

Nää... men jag trodde jag bara tog bort adresslappen som tog paketet till mig. Man sätter ju dit en ny när man skickar den.

Tror jag har lokaliserat problemet. När jag fick lådan var mitt namn, adressen osv helt f**king felstavat. Det enda som var rätt var telefonnr till mig och Postnr. Beror nog på att det var en dansk som tog mina uppgifter över telefon ist för att kolla på mina uppgifter elektroniskt. Så när jag ringer ner till Apple & funderar så har inte det ingen PB i mitt namn, men kanske en PB i mitt felstavad alterego, men det får ju inte jag veta. Frågan är bara om det vet vad som är problemet på min felstavade PB eftersom ärendenr osv förmodligen är fel??

O inte har jag tid o ringa o leta idag...

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-29 09:47

Lyckades lokalisera PBn. Den var i Gävle hos UPS-budet (Adena Pickos)!!! Killen hade inte fattat var den skulle skickas så han hade bara lagt den på en hylla o väntat på bättre tider. Hade jag inte ringt UPS själv så hade den legat där än idag (ca 3 ve senare). Ingen kompensation av Apple fick man heller trots 17 dagars frånvaro av PBn.

1
Bevaka tråden